וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מבצע הטבח בכנסייה השחורה הורשע וצפוי לעמוד בפני עונש מוות

16.12.2016 / 0:29

חבר המושבעים קיבל את החלטתו אחרי פחות משעתיים וקבע כי דילן רוף בן ה-22 רצח תשעה מתפללים מתוך מניע גזעני. הוא לא הביע שום רגש בזמן הקראת פסק הדין והתביעה צפויה לבקש לגזור עליו עונש מוות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חבר מושבעים בארצות הברית הרשיע אמש (חמישי) את דילן רוף בביצוע הטבח בכנסייה האפרו-אמריקנית בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, בשנה שעברה. רוף בן ה-22 רצח תשעה מתפללים שחורים מתוך מניעיים גזעניים והתביעה הפדרלית צפויה לדרוש עונש מוות.

עוד קבעו המושבעים כי רוף נמצא אשם בשימוש לא חוקי בנשק ובפגיעה בחופש הדת אחרי שירה והרג את המתפללים במהלך שיעור תנ"ך ב-17 ביוני אשתקד. ההחלטה התקבלה לאחר פחות משעתיים ובתום שישה ימים של עדויות. רוף לא הביע שום תחושה עם הקראת החלטת חבר המושבעים.

פסק הדין הרשיע את רוף בכל 33 הסעיפים שבהם הואשם ועתה עומד להתחיל שלב הדיונים בעונש. הוא הביע את רצונו לייצג את עצמו במהלך המשפט. חבר המושבעים קיבל את החלטתו לאחר שמיעת העדויות בצ'רלסטון המתוחה, שבה התקיימו בשבועות האחרונים שני משפטים על רקע גזעני בשני בתי משפט לאורך אותו רחוב במרכז העיר.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: התביעה תבקש עונש מוות למבצע הטבח בכנסייה בקרוליינה
מאות בכנסייה בקרוליינה הדרומית שנפתחה לראשונה לאחר הטבח

דילן סטורם רוף שביצע הטבח בכנסייה בקרולייה הדרומית בבית המשפט. רויטרס
רוצה לייצג את עצמו במשפט. דילן רוף/רויטרס

במהלך המשפט לא הייתה מחלוקת אם רוף הוא שביצע את מסע ההרג שהלהיט את הדיון סביב היחסים הבין-גזעיים בארצות הברית, אך עורכי דינו ביקשו מחבר המושבעים לשקול את המניעים שהניעו אותו וציינו כי ייתכן שהוא סובל מאשליות. בכך הם קיוו כי יצליחו להצילו מעונש מוות. צוות ההגנה לא קרא לשום עדים במהלך המשפט לאחר שהשופט מנע מהם להציג עדויות למצבו הנפשי של רוף.

עם זאת, התביעה דחתה את טיעוני ההגנה במהלך הטיעונים הסופיים היום ואמרו כי רוף נמצא אשם "מעבר לכל ספק, ובוודאי מעבר לספק סביר". סגן התובע הכללי של ארצות הברית ניית'ן וויליאמס אמר כי "הוא צריך לשאת באחריות על כל אחד ממעשיו בכנסייה ועבור כל החיים שהוא לקח".

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully