וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בכנסייה בקרוליינה הדרומית שנפתחה לראשונה לאחר הטבח

מאות בני אדם בעיר צ'רלסטון עמדו בכניסה לכנסייה משעות הבוקר המוקדמות לקראת פתיחתה מחדש של "האם עמנואל", שבה ירה דילן רוף למוות בתשעה מתפללים. ראש העיר: "לבי שבור ממעשיו של אדם רשע"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מאות בני אדם הגיעו היום (ראשון) לכנסיית "האם עמנואל" בעיר צ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, שנפתחה לראשונה לתפילות לאחר הטבח שאירע בחמישי האחרון, שבו נרצחו תשעה מתפללים. כבר בשעות הבוקר המוקדמות עמדו אנשים רבים בכניסה לכנסייה כדי להשתתף בתפילה ולחלוק כבוד אחרון למתפללים שנרצחו בידי דילן סטורם רוף בן ה-21. הלילה הורשתה קבוצה קטנה של חברי הקהילה האפרו-אמריקנית בצ'רלסטון להיכנס לכנסייה, מעט לאחר שצוותי ניקיון סיימו לנקות את הכנסייה.

מחוץ לכנסייה הניחו המבקרים זרי פרחים, דובי צעצוע ואלפי מכתבים לזכר הקורבנות. ראש עיריית צ'ארלסטון, ג'וזף ריליי, אמר כי התושבים אבלים על מותם של התשעה ואף השווה את התחושה בעיר לרגשות שהתעוררו לאחר רצח נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון קנדי. "לבי שבור ממעשיו של אדם רשע", אמר ריליי. הוא אף אמר כי בעקבות האירוע יש לעסוק בסוגיית אחזקת הנשק. "אם אנו באמריקה לא יכולים להשתמש באירוע כסיבה לדון בנושא, אז איננו עושים עבודה כל כך טובה", אמר בריאיון לרשת CNN.

עוד כתבות בנושא:
"המשפחה סולחת לך": קרובי קורבנות הטבח בכנסייה מחלו לרוצח
"החוקרים זיהו בו רוע טהור": היורה בכנסייה הואשם ב-9 סעיפי רצח
היורה הודה בטבח בכנסייה: "רצה להצית מלחמת אזרחים בארה"ב"

כנסיית "האם עמנואל" שבצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, ביום הראשון לפתיחתה לאחר הטבח שבו נהרגו תשעה בני אדם, יוני 2015. רויטרס
הכנסייה שנפתחה לראשונה לתפילות יום ראשון, היום/רויטרס

בשישי האחרון הואשם רוף בתשעה סעיפים של רצח ובאחזקת נשק במהלך ביצוע פשע אלים. יום לפני כן הוא נעצר בעיירה שלבי שקרוליינה, כ-320 קילומטרים מצפון לצ'רלסטון. מושלת קרוליינה הדרומית, ניקי היילי, אמרה לרשת NBC האמריקנית כי היא מאמינה שהתובעים במדינה יבקשו לגזור על רוף עונש מוות . "מדובר בפשע שנאה מוחלט", אמרה היילי. "אנו דנים עם החוקרים והם אומרים כי הם ראו בעיניו רוע טהור".

אתמול נחשף אתר אינטרנט בעל מסרים גזעניים, המכיל עשרות תמונות של רוף. כפי הנראה, רוף עצמו היה מפעיל האתר, אולם אין לכך אישור רשמי. באחת התמונות שבאתר, אשר כבר הוסר מהרשת, נראה רוף כשהוא אוחז אקדח. באחרות הוא שורף את דגל ארצות הברית, מחזיק בובות שעווה של עבדים שחורים ומבקר בקברים של חיילים מצבא הדרום מימי מלחמת האזרחים. האף-בי-איי כבר הודיע שיחקור את האתר ואת אופן הפעלתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כנסיית "האם עמנואל" שבצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, ביום הראשון לפתיחתה לאחר הטבח שבו נהרגו תשעה בני אדם, יוני 2015. רויטרס
מאות המתינו בכניסה לכנסייה משעות הבוקר המוקדמות. צ'ארלסטון, היום/רויטרס

שותפו לדירה של רוף, דלטון טיילר, אמר לרשת ABC כי הוא "רצה להצית מלחמת אזרחים". "הוא תכנן משהו כזה כבר שישה חודשים, הוא תכנן לעשות משהו כזה ואז להתאבד", הוסיף טיילר. "הוא היה ממש בקטע של הפרדה גזעית".

גורמים המעורים בפרטי החקירה סיפרו רוף הודה במעשים המיוחסים לו, והוסיף בחקירתו כי הוא "רצה להצית מלחמת גזע". כמו כן, הוא טען כי רכש בעצמו את הנשק ששימש לטבח, ולא קיבל אותו כמתנה ליום ההולדת כפי שפורסם בעבר.

כנסיית "האם עמנואל" שבצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, ביום הראשון לפתיחתה לאחר הטבח שבו נהרגו תשעה בני אדם, יוני 2015. רויטרס
אישה מניחה פרחים בכניסה לכנסייה, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה פנה אתמול לראשי הערים בקרוליינה הדרומית ואמר: "הגזענות תהרוס את ארצות הברית, צריך להילחם בה ביחד". הוא חזר על תמיכתו בחקיקה בנושא פיקוח נשיאת כלי נשק וציין כי "לטרגדיה כמו שהייתה בקרוליינה הדרומית – נדרשת תגובה מעבר לאבל על הקורבנות".

ביום שבו אירע הטבח אמר אובמה במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן: "נאלצתי למסור הצהרות כאלה יותר מדי פעמים. חברי הקהילות נאלצו לספוג מתקפות כאלה יותר מדי פעמים". לדבריו, "אין לנו עוד את כל העובדות, אבל אנו יודעים כי שוב, אנשים חפים מפשע נהרגו בידי מישהו שרצה לפגוע בהם, ולא הייתה לו בעיה להשיג נשק. סוג כזה של אלימות לא קורה במדינות מפותחות אחרות. יש לנו את היכולת לעשות משהו לגבי זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully