וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו היה צריך להיות אמיץ": תמונות ה"גבורה" של הנאשם בטבח

אתר האינטרנט שהפעיל ככל הנראה דילן רוף, שנאשם ברצח תשעה מתפללים בכנסייה של אפרו-אמריקנים בדרום קרוליינה, חושף את עוצמת השנאה שהוא הכיל למי שאינו לבן. "אף אחד לא עושה דבר חוץ מלדבר", הכריז

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

פני הרוע: אמש (שבת) נחשף אתר אינטרנט בעל מסרים גזעניים, המכיל עשרות תמונות של דילן סטורם רוף - הנאשם בטבח בכנסייה בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה. כפי הנראה, רוף עצמו היה מפעיל האתר, אולם אין לכך אישור רשמי. באחת התמונות שבאתר, אשר כבר הוסר מהרשת, נראה החשוד ברצח תשעת המתפללים השחורים שלשום, כשהוא אוחז אקדח. באחרות הוא שורף את דגל ארצות הברית, מחזיק בובות שעווה של עבדים שחורים ומבקר בקברים של חיילים מצבא הדרום מימי מלחמת האזרחים. האף-בי-איי כבר הודיע שיחקור את האתר ואת אופן הפעלתו.

לא ברור מי כתב את הטקסטים שבאתר, ומי צילם את רוף באותם אתרים או באותן פוזות משונות, אולם התמונות והטקסטים פותחים צוהר לעולמו המעוות של החשוד כמו גם לתפיסות העולם הגזעניות שלו.

עוד על הטבח בכנסייה בצ'רלסטון
"המשפחה סולחת לך": קרובי קורבנות הטבח בכנסייה מחלו לרוצח
"החוקרים זיהו בו רוע טהור": היורה בכנסייה הואשם ב-9 סעיפי רצח
היורה הודה בטבח בכנסייה: "רצה להצית מלחמת אזרחים בארה"ב"

תמונותיו של דילן סטורם רוף, החשוד בטבח בכנסייה בדרום קרוליינה, באתר שהוא החזיק. ניו יורק טיימס, צילום מסך
רוף אוחז בדגל הקונפדרציה ומחזיק אקדח בידו השנייה/צילום מסך, ניו יורק טיימס

"אין לי ברירה", נכתב באתר, "אני לא בעמדה להיכנס לבד לגטו ולהילחם. בחרתי את צ'רלסטון משום שזו העיר הכי היסטורית במדינה שלי. בשלב מסוים היה בה את אחוז השחורים מול הלבנים הכי גבוה בארץ. אין לנו גלוחי ראש, אין KKK (קו קלוקס קלאן, קבוצת ארגונים שמונעת מ"עליונות הגזע הלבן") אמיתי, ואף אחד לא עושה דבר חוץ מלדבר באינטרנט. ובכן, מישהו היה חייב לעשות את המעשה האמיץ, ולקחת את זה לעולם האמיתי. אני מניח שזה היה חייב להיות אני".

נראה כי התמונות, שבכולן מתועד רוף - אשר נתפס ונמצא במעצר - צולמו במטע אשר בו עבדו עבדים שחורים בסאליבן איילנד, ובמוזיאון ההיסטוריה של הקונפדרציה (של מדינות הדרום). הוא נראה בהן לבדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא גדלתי בבית גזעני"

באתר ישנם לינקים לאתרים אחרים שגם הם מכילים תוכן גזעני קיצוני. בין היתר באחד הדפים מתוארים אנשים ממוצא היספני כאויבי המדינה, ושחורים מתוארים כאנשים אימפולסיביים בעלי מנת משכל נמוכה יותר. הטקסטים האמורים אינם חתומים על ידי איש.

תמונותיו של דילן סטורם רוף, החשוד בטבח בכנסייה בדרום קרוליינה, באתר שהוא החזיק. ניו יורק טיימס, צילום מסך
שורף את דגל ארצות הברית/צילום מסך, ניו יורק טיימס

הדומיין, כתובת האינטרנט של האתר ובו התמונות של רוף, נרשם בחודש פברואר תחת השם דילן רוף. במניספט שבאתר נכתב עוד: "לא גדלתי בבית גזעני, אבל כמעט כל אדם לבן, יש בו מידה מסוימת של מודעות גזעית בחלקה הדרומי של ארצות הברית". נוסף על כך הוא כותב שם שמה שבאמת "העיר" אותו היה המקרה שבו טרייבון מרטין, צעיר שחור בלתי-חמוש, נהרג בידי ג'ורג' צימרמן בפלורידה לפני שלוש שנים.

רוף בן ה-21, שנפלט ממערכת החינוך, הוא גנן מובטל. ביום חמישי האחרון, לפי החשד, הוא נכנס חמוש לכנסיית "האם עמנואל" של הקהילה האפרו-אמריקנית בצ'רלסטון, והחל לירות במתפללים. תשעה נהרגו, אחד נפצע. הוא נעצר רק כעבור 12 שעות מרחק 320 קילומטרים משם בעיירה שלבי.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully