וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התביעה תבקש עונש מוות למבצע הטבח בכנסייה בקרוליינה

25.5.2016 / 13:00

התובעת הפדרלית לורטה לינץ' הבהירה כי "אופי הפשע לכאורה והנזק שנגרם ממנו מחייבים את ההחלטה הזאת". היורה, דילן רוף, פעל לפי כתב האישום ממניעים גזעניים, כשהרג תשעה מאמינים אפרו-אמריקנים בצ'רלסטון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כשנה לאחר פיגוע הירי, שהביא למותם של תשעה מאמינים אפרו-אמריקנים בכנסייה בצ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, משרד המשפטים האמריקני הכריז אתמול (שלישי) על כוונתו לבקש עונש מוות נגד הנאשם בירי על רקע גזעני, דילן רוף. הוא מואשם בתשעה סעיפי רצח, והתובעת המדינתית סקארלט ווילסון מסרה כבר בחודש ספטמבר כי היא מקווה לקדם עונש מוות בעניינו.

"אופי הפשע לכאורה והנזק שנגרם ממנו מחייבים את ההחלטה הזאת", נמסר מלשכתה של התובעת הפדרלית לורטה לינץ', לאחר "בחינה של כל הסוגיות החוקיות והעובדתיות". עם זאת, עונש מוות פדרלי הוא נדיר יחסית, והוטל לאחרונה רק בשנת 2003. הירי בכנסיית עמנואל עוררה דיון ציבורי נרחב בנוגע ליחסים בין הקבוצות השונות בחברה האמריקנית, והוביל להסרת דגל הקונפדרציה, זכר לכוחות הדרום במלחמת האזרחים, מבית הנבחרים של קרוליינה הדרומית.

עוד בוואלה! NEWS:
הטבח בכנסייה: היורה מואשם בפשעי שנאה ועשוי להיות מוצא להורג
"לחסל סממני הדיכוי והגזענות": ההספד המרגש של אובמה לכומר שנרצח
מאות בכנסייה בקרוליינה הדרומית שנפתחה לראשונה לאחר הטבח

דילן רוף המחבל בירי בכנסייה בצ'רלסטון. רויטרס
"מתקפה מזעזעת, שנועדה ללבות את הלהבות הגזעניות". רוף/רויטרס

זמן קצר לאחר מעצרו של רוף, הרשויות הפדרליות הבהירו כי בכוונתן להגיש נגדו אישום בגין פשע שנאה, שעשוי לגרור עונש מוות. לדברי התביעה, הוא פעל ממניעים גזעניים ובמטרה לבצע "מתקפה מזעזעת, שנועדה ללבות את הלהבות הגזעניות". סנגוריו של רוף מסרו כי הוא יהיה מוכן להודות באשמה, אם האפשרות של עונש מוות תוסר.

הנאשם הנוסף היחיד שקשור לתיק, חברו של רוף, ג'ואי מיק, הודה באשמה, והבטיח לסייע לתביעה בתיק נגד רוף. התביעה בקרוליינה הדרומית והתביעה הפדרלית בחנו עם משפחות הקורבנות את האפשרות של עונש מוות לרוף, למרות שחלקם אמרו כי הם סולחים לו כבר בהופעתו הראשונה בפני שופט, והוסיפו כי הם יתפללו עבורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טקס אזכרה להרוגי הטבח בכנסייה בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, יוני 2015. AP
"זאת הייתה מתקפה על גזע שלם". טקס זיכרון לנרצחים/AP

מלקולם גרהאם, אחיה של סינתיה הרד שנהרגה בירי, אישר כי התובעים הפדרלים פנו למשפחה לפני ההודעה על ההחלטה לבקש עונש מוות. לדבריו, "זהו עונש הולם". גרהאם הוסיף: "מה שהוא עשה באותו הלילה היה להרוג חפים מפשע. זאת הייתה מתקפה לא רק על מי שהיו שם, אלא על גזע שלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully