וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בכנסייה: היורה מואשם בפשעי שנאה ועשוי להיות מוצא להורג

23.7.2015 / 1:44

התובעת הכללית בארה"ב מסרה כי דילן רוף, שרצח תשעה מתפללים שחורים בקרוליינה דרומית, הואשם בעשרות סעיפים שונים על ידי חבר מושבעים פדרלי. "לקורבנות היו ספרי תנ"ך, לרוף היה אקדח טעון בשמונה מחסניות", אמרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מבצע הטבח בכנסיה האפרו-אמריקנית בקרוליינה הדרומית, דילן רוף, מואשם בביצוע פשעי שנאה פדרליים שעל בסיסם ניתן יהיה לגזור עליו עונש מוות - כך מסרה אמש (רביעי) התובעת הכללית בארצות הברית, לורטה לינץ'. לדבריה, רוף, שירה למוות בחודש שעבר בתשעה מתפללים בכנסיה בעיר צ'רלסטון, מואשם ב-33 סעיפים שונים שנכללו בכתב האישום שהגיש חבר מושבעים פדרלי במדינה. רוף בן ה-21, הואשם כבר בתשעה סעיפי רצח ובשלושה סעיפים של ניסיון לרצח בבית משפט בצ'רלסטון בעקבות הירי שהתרחש ב-17 בחודש שעבר.

עוד הבהירה התובעת הכללית כי הממשל טרם החליט אם לדרוש לגזור עונש מוות על רוף במקרה שיורשע או במקום זאת לבקש לשלוח אותו למאסר עולם ללא אפשרות לחנינה. לקרוליינה הדרומית אין חקיקה הנוגעת לפשעי שנאה, ולכן האישומים נגד רוף - שרצח את המתפללים בשל "הגזע שלהם ובמטרה להפריע להם בזמן התפילה" - הם חלק מכתב האישום הפדרלי. "לקורבנות היו ספרי תנ"ך", אמרה לינץ'. "לדילן רוף היה את אקדח הגלוק 45 מ"מ שלו ושמונה מחסניות שהיו טעונות בקליעי הולופוינט".

עוד על הטבח בקרוליינה הדרומית
מאות בכנסייה בקרוליינה הדרומית שנפתחה לראשונה לאחר הטבח

דילן רוף, מבצע הטבח בכנסיה בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, בדיון בבית המשפט, 16 ביולי 2015. רויטרס
דילן רוף בדיון בבית המשפט, החודש/רויטרס

קרוליינה הדרומית היא בין המדינות הבודדות ברחבי ארצות הברית שבה אין חקיקה העוסקת בפשעי שנאה. לאחר הטבח, אתר המקושר לרוף נחשף ובו נראו כתבים גזעניים שהותיר אחריו, לצד תמונות שבהן הניף את דגל הקונפדרציה - סמל ששימש את מדינות הדרום במהלך מלחמת האזרחים של ארצות הברית ומקושר לתקופת העבדות.

הירי בכנסיית "האם עמנואל" המתודיסטית-אפיסקופלית הביא את המחוקקת ניקי היילי ומנהיגים נוספים במדינה לקרוא להסרת דגל הקונפדרציה, שהתנוסס מחוץ לבית המחוקקים במדינה זה יותר מ-50 שנה. כחודש לאחר מכן, הדגל הורד למורת רוחם של תומכיו, שטוענים כי הוא אינו גזעני, אלא מסמל מורשת המנציחה את תרבות הדרום ואת חיילי הקונפדרציה, שנהרגו במלחמה שהתנהלה מ-1861 ועד 1865.

(עדכון ראשון: 23:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully