וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה במסר לפוטין: "נגיב על התערבותה של רוסיה בבחירות"

נשיא ארה"ב, שמסיים את תפקידו בעוד כחודש, הבטיח להגיב על מתקפות הסייבר שמיוחסות לפוטין ושלטענת גורמי המודיעין האמריקנים נועדו לסייע לטראמפ לנצח. "אמרתי לו את זה באופן אישי", אמר אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הבטיח הלילה (שישי) לפעול נגד רוסיה בתגובה להתערבותה במערכת הבחירות לנשיאות, כפי שגורסים גורמי מודיעין. "אנחנו צריכים לפעול ונעשה זאת", הדגיש הנשיא שמסיים את תפקידו בחודש הבא בריאיון לתחנת הרדיו הציבורית.

במוסקבה מכחישים כי היו מעורבים במתקפות הסייבר כלפי מוסדות המפלגה הדמוקרטית וגופים הקשורים לבחירות, כולל טענות שלפיהן הנשיא ולדימיר פוטין הורה על כך באופן אישי במטרה לסייע לדונלד טראמפ. דובר מטעם הקרמלין אף הוסיף כי אובמה קיבל מפוטין "תשובה ברורה" בנושא. גם הנשיא הנבחר בעצמו דוחה זאת מכל וכל ומכנה את הטענות הללו "מגוחכות".

דבריו של אובמה נאמרו שעות לאחר שדובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי הממשל מחזיק בראיות ברורות לכך שפוטין היה מעורב בפעילות הזאת. "אני חושב שאין סיפק בכך שכשממשלה זרה מנסה להשפיע על התהליך הדמוקרטי של הבחירות שלנו, עלינו לפעול, ונעשה זאת, בזמן ובמקום שנראה לנכון". אובמה הזהיר עוד כי התגובה "עשויה להיות גלויה, וחלקה לא". לדבריו, "פוטין מודע לדעותיי בנושא מאחר שדיברתי איתו ישירות על כך".

עוד בוואלה! NEWS:
ג'יבריל רג'וב: "האפשרות היחידה – מדינה פלסטינית"
בתום דיון סוער: החוק למיסוי דירה שלישית אושר בוועדת הכספים
בת 27 נהרגה בתאונת דרכים בדרום; הולכת רגל נהרגה בפתח תקווה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
אובמה ופוטין בשולי עצרת האו"ם בשנה שעברה/רויטרס

סוכנות הביון המרכזית (CIA) קבעה כי רוסיה פעלה כדי להבטיח שטראמפ ייבחר, אולם לא פירטה מה הוביל אותה לכך. טראמפ, מנגד, האשים את המפלגה הדמוקרטית בכך שהיא מנסה לחפות על הפסדה של הילרי קלינטון. "אם רוסיה, או גוף אחר, ביצע מתקפות סייבר, למה הבית הלבן חיכה כל כך הרבה זמן כדי לפעול? למה התלונה היחידה הגיעה לאחר הפסדה של הילרי?", כתב אתמול טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. עם זאת, עוד באוקטובר האשים ממשל אובמה את רוסיה בהתערבות בבחירות ובפריצה לחשבונות המייל של בכירי המפלגה הדמוקרטית.

במסיבת עיתונאים הבוקר בטוקיו אמר עוזרו של הנשיא ולדימיר פוטין, יורי אושאקוב, כי האחרון נתן לאובמה "תשובה ברורה" להאשמות כלפי רוסיה בפגישתם בפסגת G-20 שנערכה בסין בחודש ספטמבר. "השניים נפגשו בארבע עיניים ודנו בנושאים שונים, וגם נושא זה עלה", אמר אושאקוב. לדבריו, יתכן והתשובה שסיפק פוטין לא תאמה את מה שביקש אובמה להציג בפגישה.

(עדכון ראשון: 8:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully