וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 27 ובנה נהרגו בתאונת דרכים בדרום; הולכת רגל נדרסה למוות בפ"ת

שלושה מילדיה של ההרוגה נפצעו בתאונה באורח קשה. אחת הבנות נותרה בקפלן ללא קרובים ומבלי לדעת עברית - וסטודנטית לעבודה סוציאלית הגיעה לסייע לה. בפתח תקווה, פרמדיקים נאלצו לקבוע את מותה של האישה שנפגעה מכלי רכב פרטי

דוברות בית חולים קפלן

פרידה אגאבריה, תושבת אום אל פחם בת 27 ובנה בן התשע, לוטפי נהרגו בתאונת דרכים בין שישה כלי רכב שאירעה הלילה (שישי) בכביש 6 לכיוון צפון בין מחלף קריית גת למחלף שורק. שלושה מילדי המשפחה נפצעו באורח קשה, וארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, בהם גבר ואישה בשנות הארבעים לחייהם באורח קשה, ושני פצועים נוספים באורח בינוני. מותה של ההרוגה נקבע בזירת התאונה לאחר שחולצה מאחד הרכבים וצוותי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה. שעות לאחר מכן, נקבע מותו של בנה בן התשע בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. התאונה אירעה ככל הנראה לאחר שאחד מכלי הרכב התהפך לתעלה בצד הכביש.

חלק מהפצועים פונו על ידי מסוק מד"א ומסוק צבאי לבתי החולים סורוקה ושיבא שבתל השומר. הפצועים האחרים פונו על ידי אמבולנסים של מד"א לבית החולים קפלן שברחובות. שניים מהילדים שפונו לבית החולים סורוקה אובחנו כסובלים מפגיעות ראש קשות ופגיעות רב-מערכתיות. הילד בן התשע שנהרג, נותח בשעות הבוקר ובהמשך הצטרף לאחיו, פעוט כבן שנתיים, המאושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים. ילדה נוספת הועברה לטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר עם פגיעה רב-מערכתית במצב ומטופלת בטיפול נמרץ ילדים במצב קשה מאוד. ילדה נוספת בת שמונה מטופלת בבית החולים קפלן ברחובות בטיפול נמרץ לילדים.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחת לאף: טרקטורון שהחרימה המשטרה נגנב מהמגרש בו הוחזק
ישראלי נהרג בתאונת רחיפה בדרום אפריקה; בת 18 נפצעה קשה בדריסה
"להסתכל לרוצחי אחי בעיניים": אחיו של הסודאני שהוכה למוות מחפש צדק

לוטפי אגבאריה בן התשע שמת מפצעיו לאחר שנפצע בתאונת דרכים בכביש 6. אום אל פאחם בלדתנא, אתר רשמי
לוטפי אגאבריה בן התשע שמת מפצעיו היום/אתר רשמי, אום אל פאחם בלדתנא

הילדה שהובאה לבדה לטיפול בקפלן נותרה במקום ללא קרובי משפחה. ד"ר אלי שפירו, מנהל טיפול נמרץ ילדים בבית החולים, סיפר כי סטודנטית לעבודה סוציאלית מהמכללה האקדמית אשקלון הגיעה לסייע לילדה ולהעביר איתה את סוף השבוע. "לאחר ייצוב ראשוני של מצבה ואבחון הפגיעות, היא הועברה לטיפול נמרץ ילדים", סיפר שפירו, שציין כי מצבה "קשה אך יציב". לדבריו, "היא לא מדברת עברית, אלא רק ערבית. בית החולים חיפש עזרה, ומצאנו סטודנטית לעבודה סוציאלית שהתגייסה למשימה, ותשב ליד הילדה במהלך סוף השבוע".

בבית החולים קפלן מטופלים בנוסף גבר ואישה בשנות הארבעים לחייהם, שהוכנסו לחדר ניתוח עם הגעתם כשהם סובלים מפגיעות בטן, גב וראש. השניים הועברו לקראת הצהריים לטיפול נמרץ במצב קשה אך יציב. הצוות הרפואי, בראשות מנהל המחלקה לכירורגיה דחופה, ד"ר גיא לין, מבצע פעולות מצילות חיים בפצועים. ארבעה פצועים נוספים שמצבם הוגדר קל, בהם נערה בת 13, שוחררו בשעות הבוקר מבית החולים לביתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלווייתה של פרידה מחמוד סאלח פרע?אל-אגבאריה מאום אל פאחם, שנהרגה בתאונת דרכים בכביש 6. אום אל פאחם בלדתנא, אתר רשמי
הלוויתה של אגאבריה, היום באום אל פאחם/אתר רשמי, אום אל פאחם בלדתנא
הרוגה ושמונה פצועים בתאונת דרכים בסמוך לקריית גת, 16 בדצמבר 2016. מד"א
"המראה היה קשה, וזירת התאונה מורכבת"/מד"א

בתוך כך, הולכת רגל בת 46 נהרגה לאחר שנפגעה מכלי רכב ברחוב הרב הרצוג בפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירת התאונה החלו להעניק טיפול רפואי לפצועה, אולם הפרמדיקים נאלצו לקבוע את מותה. כוחות משטרה של מרחב ירקון נמצאים במקום ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.

"מדובר בתאונה קשה", סיפר פרמדיק מד"א דוד ברוכי, שהגיע לזירת התאונה בעיר. "האישה נלכדה מתחת לרכב כשהיא מחוסרת הכרה. בסיוע עוברי אורח הרמנו את הרכב וחילצנו את הפצועה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה וסבלה מחבלת ראש. ניסינו להעניק לה טיפול רפואי אבל הפציעה הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

לפני כשבוע פורסם פוסט בעמוד הפייסבוק של עיריית פתח תקווה הקורא לסמן מעבר חצייה במקום בו אירעה התאונה היום. כותב הפוסט הדגיש כי המקום מסוכן וכתב: "יש שם המון ילדים מכמה מסגרות ושכונות שחוצים את הכביש. הכביש עם שני מסלולים לכל כיוון ותנועה ערה".

חבר מועצת העיר, רמי גרינברג, מסר בתגובה: "דרשתי במועצת העיר עשרות פעמים לתקצב יותר את הנושא אך מבזבזים מיליונים על שטויות ובדברים החיוניים לא משקיעים.
זה המקרה השני בחודשים האחרונים. לפני כן נהרגה אשה בתאונה במעבר חצייה מחוק ברחוב לוחמי הגטו בעיר. איפה ראש העיר? נהיה חכמים עכשיו אחרי שעוד מישהו שילם בחייו?"

הולכת רגל נהרגה מפגיעת רכב בפתח תקווה, 16 בדצמבר 2016. מד"א
נלכדה מתחת לרכב כשהיא מחוסרת הכרה. זירת התאונה בפתח תקווה, הבוקר/מד"א
פוסט פייסבוק בנושא מעבר חצייה בפתח תקווה, דצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שפורסם בעמוד של עיריית פתח תקווה בפייסבוק ומתריע על הסכנה/צילום מסך, פייסבוק

פרמדיק מד"א שמואל שרוני שהגיע בניידת טיפול נמרץ לזירת התאונה בדרום, סיפר כי "המראה היה קשה וזירת התאונה הייתה מורכבת. לאורך כ-250 מטרים ראינו מכוניות פגועות, חלקן על הכביש וחלקן בתעלה בצד הדרך".

"ראינו פצועים שוכבים על הכביש ובתעלה ושני לכודים בכלי רכב שהתהפך על צידו בתעלה", הוא תיאר. "ביצענו מיד סריקה ומיון ראשוני לפצועים. חמישה מהם הוגדרו קשה, אשה כבת 38 ושלושה ילדים שכבו מחוסרי הכרה עם פגיעה רב מערכתית. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה והעברנו אותם לפינוי במסוקים שנחתו בסמוך".

פרמדיקית מד"א נעמי צבי הוסיפה: "מעבר לגדר ההפרדה בין הנתיבים ראינו אשה כבת 30 שוכבת מחוסרת הכרה עם פציעה קשה מאוד. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה". לדבריה, "לאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותה בשטח. טיפלנו בארבעה פצועים נוספים שהיו בהכרה וסבלו מחבלות ופינינו אותם באמבולנסים לבית החולים".

הרוגה ושמונה פצועים בתאונת דרכים בסמוך לקריית גת, 16 בדצמבר 2016. מד"א
חובש של מד"א בזירת התאונה, הלילה/מד"א

כוחות כיבוי והצלה מתחנות קריית גת ואשקלון שהוזעקו לזירת התאונה חילצו את אחת הפצועות שהייתה לכודה ברכב שהידרדר לתעלה בצד הכביש. טפסר יגאל זוהר, שפיקד על הכוחות באירוע, הגדיר את התאונה "קשה מאוד ומורכבת". לדבריו נעשה שימוש באמצעי תאורה רבים על מנת להתגבר על תנאי הראות הלקויים, בשל החושך. עוד סיפר זוהר כי כוחות הכיבוי סייעו בסריקות באזור הכביש מאחר ועלה חשש כי ישנם פצועים שהוטלו מחוץ לכלי הרכב מעוצמת הפגיעה.

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי מתחילת השנה נהרגו 355 בני אדם בתאונות דרכים, עלייה של יותר מעשרה הרוגים ביחס לנתון המקביל אשתקד. מתחילת החודש נהרגו 22 בני אדם.

בהכנת הידיעה השתתף אור רביד

(עדכון ראשון: 3:22)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully