וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משבוע אחרי האסון, ציידי השיטפונות מגיעים לצאלים

14.12.2016 / 21:18

ביום שישי האחרון נפלו עמרי ובנו עילי למותם במהלך טיול בנחל, אך הטרגדיה לא מונעת ממטיילים אחרים להגיע למקום. "אם עושים את זה אין עם זה בעיה", אין עם זה בעיה. "יש סיכון בכל מקום", אמרו אחרים

צילום: בני בן סימון, עריכה: ורד לידני

פחות משבוע חלף מאז האסון שבו נהרגו ד"ר עמרי ניר ובנו עילי בן ה-11, ועשרות מטיילים הגיעו הבוקר (חמישי) לנחל צאלים כדי "לצוד" שטפונות. המטיילים לא נרתעים ממזג האוויר החורפי, מהגשם ומהרוח החזקה.

"הולכים לראות שיטפונות פעם בחיים", סיפר אילון, שבא עם חבריו לנחל והתפעל מהנוף. אילון התייחס לסכנה הטמונה בנחל, אך ציין כי ניתן לטייל במקום בזהירות. "זה קצת מפחיד", אמר, "אבל אם עושים את זה באחריות ויודעים לקרוא מפה, להבין לאיפה מסוכן להיכנס, אין עם זה בעיה".

לקריאה נוספת:
"אבא שלך שוכב לידך": מאות ליוו את עמרי ועילי בדרכם האחרונה
"נתנה חיים לבן שלי": לבו של עילי הושתל בבן 8 - והצילו ממוות
עמרי נהרג כשהציל את בנו בטיול בדרום: "החזיק בו כל הנפילה"

זרימת מים בנחל צאלים, 14 בדצמבר 2016. בני בן סימון
"הולכים לראות שיטפונות פעם בחיים". נחל צאלים/בני בן סימון

ציפי ושי רווה מכפר סבא לקחו היום חופש מהעבודה ונצלו אותו כדי ליהנות מהנופים. מזג האוויר והטרגדיה שהתרחשה במקום בשבוע שעבר לא מנעו מהם להגיע. "ממש לא מפחדים" סיפרו, "אנחנו לא עושים דברים מסוכנים, אלא מטיילים איפה שהרגליים על הקרקע". לדבריהם, האסון עלול להתרחש בכל מקום. "זה יכול לקרות גם במעבר חצייה, יש סיכון בכל מקום", אמרו השניים, "לא טיפסנו על סולמות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נחל צאלים, 14 בדצמבר 2016. בני בן סימון
המטיילים לא נרתעים. קשת נמתחת מעל נחל צאלים/בני בן סימון

מי שעוד נמצאים בשטח הם אנשי יחידת החילוץ ערד, מוכנים לכל משימה וחילוץ. "היחידה תמיד בכוננות", אומרת חברת היחידה ד"ר יפית דואני, "יש לנו רכבים לכל מזג אוויר. לקראת השיטפונות אנחנו יותר במודעות, ויותר במוכנות לקפוץ לכל אירוע, אבל אנחנו תמיד בכוננות". היא הוסיפה כי חברי היחידה מייעצים למטיילים שבאים לצפות בשיטפונות. "בהחלט שווה לצאת לראות את זה, זה מראה מרהיב", אמרה ד"ר דואני, "צריך ללכת למקומות המוכרים ועל שבילים".

ד"ר דואני ציינה כי מסלול הטיול מוכר ופוקדים אותו מטיילים רבים כבר שנים. "אין צורך להימנע מטיול במקום", אמרה, "אפשר להגיע ולרדת בזהירות ובתשומת לב רבה אבל אין צורך להימנע מהמסלול הזה".

עמרי ועילי ניר. באדיבות המצולמים
עמרי ועילי ניר/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully