וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתנה חיים לבן שלי": לבו של עילי הושתל בבן 8 - והצילו ממוות

12.12.2016 / 14:40

לבו והכבד של הילד בן ה-11, שנפל ביום שישי ממצוק במהלך טיול בצאלים, הושתלו בשני ילדים. בהמשך יושתלו גם הריאות והכליות שלו. "לא קל לקבל את הבשורה, אבל ישר הבנתי מאיפה היא מגיעה", סיפרה אם מושתל הלב

עריכה: ניר חן

"האימא הזאת נתנה חיים לבן שלי, ולעוד כמה ילדים. זה דבר בכלל לא קל לעשות", אמרה בדמעות רבקה גרבלי, אמו של אלמוג בן השמונה, שבגופו הושתל היום (שני) לבו של עילי ניר, בן ה-11. ניר מת אתמול מפצעיו לאחר שנפל עם אביו ממצוק בנחל צאלים ביום שישי. "ישר הבנתי מאיפה זה מגיע", סיפרה גרבלי.

היא הוסיפה כי את ההודעה על הלב המוכן להשתלה עבור בנה היא קיבלה בזמן שבני המשפחה בילו במסיבת יום הולדת בקניון. "אתמול קראו לנו", סיפרה גרבלי, "קיבלתי טלפון מהרופא של אלמוג שביקש ממני להגיע". היא אמרה ש"לא קל לקבל את הבשורה הזאת, אף שאלמוג היה ברשימה. אלמוג היה מאוד מאוד חולה".

לקריאה נוספת:
שביב של תקווה בתוך האסון: לבו של עילי ניר בן ה-10 ייתרם לבן 8
יומיים לאחר שאביו נהרג: נקבע מותו של עילי בן ה-11 שנפל ממצוק
לאחר מות האב: הידרדרות במצבו של עילאי שנפצע מנפילה בצאלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלמוג, מושתל הלב שוכב במיטתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמו של עילי החליטה לתרום את איבריו לכמה חולים. בנוסף ללבו שהושתל בלב של אלמוג בן השמונה, הכבד שלו הושתל בגופה של ילדה בת ארבע - שניהם מאושפזים בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה. ריאותיו של עילי יושתלו בבת 55 בבית החולים בילינסון בעיר וכליותיו יושתלו בהמשך. הילדה בת הארבע מהדרום, שבה הושתל הכבד, סבלה מגידול באיבר וטופלה בחודשים האחרונים במחלקה האונקולוגית.

מנתח הלב ד"ר גבי אמיר סיפר כי השתלת הלב עברה בלי סיבוכים. "כרגע אנחנו נמצאים בטיפול נמרץ", אמר ד"ר אמיר, "אלמוג נמצא במצב יציב, עדיין מורדם ומונשם". הוא הוסיף כי הוא אינו יכול לחשוב על נסיבות ההשתלה כדי לא לפגוע בתהליך עצמו. "קשה להכיל את הטרגדיה הנוראית הזאת", אמר, "משתדלים לא לחשוב על זה כי אם חושבים אי אפשר לעבוד. אי אפשר להכיל את הצער ואת האובדן, ובמהלך העבודה אי אפשר לחשוב על התורם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ד"ר עמרי ניר ובנו עילי ניר שנהרגו בעת טיול בנחל צאלים. באדיבות המשפחה
"לא דבר קל לעשות". עילי בן ה-11 ואביו ד"ר עמרי ניר/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully