וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביב של תקווה בתוך האסון: לבו של עילי ניר בן ה-10 ייתרם לבן 8

לבקשת אמו, איבריו של עילי, שנפל ממצוק בטיול בצאלים יחד עם אביו, נתרמו לחולים בבתי החולים שניידר ובילינסון. חברי כיתתו, שחלקם היו בטיול, המומים וכואבים. "קיבלנו החלטה שהם לא יגיעו להלוויה", סיפר אב לבן כיתתו של עילי

עריכה: ניר חן

איבריו של עילי ניר בן ה-11, שמת אתמול (ראשון) מפצעיו לאחר שנפל עם אביו ממצוק בנחל צאלים ביום שישי, ייתרמו לכמה חולים, לבקשת אם המשפחה. לבו של עילי ייתרם לילד בן שמונה והכבד שלו לילדה בת ארבע. שניהם מאושפזים בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה. ריאותיו של עילי יושתלו בבת 55 בבית החולים בילינסון בעיר. כליותיו יושתלו בהמשך.

הילד מושתל הלב ממרכז הארץ סבל ממחלת לב שגרמה לאי ספיקת לב ונזקק להשתלה דחופה להצלת חייו. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר ומצבו יציב. הילדה בת הארבע מהדרום, שבה הושתל הכבד, סבלה מגידול באיבר וטופלה בחודשים האחרונים במחלקה האונקולוגית.

עוד באותו עניין:
"עמרי הניח את בנו במקום מבטחים ונפל 50 מטר למותו": שחזור האסון בצאלים
"טרגדיה נוראית": ד"ר ניר נהרג בנחל צאלים, בנו עדיין במצב קשה
אסון בטיול בדרום: אב ניסה להציל את בנו מנפילה - ונהרג

ד"ר עמרי ניר ובנו עילי ניר שנהרגו בעת טיול בנחל צאלים. באדיבות המשפחה
"מבינים שעילי לא יחזור". ד"ר עמרי ניר ובנו עילי/באדיבות המשפחה

הלם כבד נפל אתמול על כפר ויתקין עם היוודע דבר מותו של עילי. אביו, ד"ר עמרי ניר שניסה להצילו, מת במקום. "הילדים מבינים שעילי לא יחזור לבית הספר", אמר לוואלה! NEWS, זיו בוכלצב, אב של ילדה מהכיתה בה למד עילי, "הדבר שהכי מחזק את הילדים, מעבר לתמיכה שלנו, זה שהם מאוחדים ועוברים את הטראומה ביחד".

בוכלצב, שהשתתף עם בתו בטיול, אמר כי "שרוב הכיתה הייתה בטיול והייתה עדה לטרגדיה הנוראה, כך שההודעה הנוראה אמש התקבלה בעצב רב, אבל בהבנה שבעקבות הנפילה הקשה ייתכן שזה מה שיקרה". על השאלה אם החברים לכיתתו של עילי יגיעו להלוויה אמר, "קיבלנו החלטה משותפת עם משפחת ניר שהילדים לא יגיעו להלוויה, ויקחו חלק במחזה הקשה ובטראומה הזאת". עילי יובא למנוחות היום ב-15:00 בבית העלמין בכפר ויתקין, וייקבר לצד אביו.

בוכלצב שיבח את המועצה ואת בית הספר בו לומדים הילדים על התמיכה בימים הקשים. "מהיוודע גודל הטרגדיה, בית הספר נפתח לטובת התלמידים וההורים", אמר בוכלצב. הוא הוסיף כי "נפתח 'קו חם' לאורך השבת במסגרתו יכלו הילדים וההורים לפגוש את צוות בית הספר ויועצים ולשוחח על האירוע הקשה. גם אתמול בוטלו הלימודים ולאורך כך היום התקיימו שיחות מחנך ושיחות הרגעה עם יועצים ופסיכולוגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נחל צאלים, דצמבר 2016. בני בן סימון
נחל צאלים, האזור שבו נפלו האב ובנו/בני בן סימון

אם אחרת לתלמיד בכיתתו של עילי, שבחרה שלא להזדהות, הוסיפה כי מאז סוף השבוע, הילדים לא מפסיקים לשאול על עילי. לדבריה, העובדה שהלוויתו של אביו, עמרי, נדחתה, הובילה לתהיות רבות אם הדבר קשור למצבו הקריטי של עילי. "יום קשה לכבר ויתקין", אמרה האם, "יום טרגי לילדים האלה שעדיין לא התחילו את החיים וכבר צריכים לפגוש את המוות של חבר שלהם מקרוב. שלא נדע".

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, סיפר צביקה רובינס, מכר של משפחת ניר, כי "הכפר עטוף באבל כבד מיום שישי. כל הקהילה עטופה באבל כבד. כולם מכירים פה את כולם. הכירו את עמרי ועילי, את שיר את המשפחה. כשהבת שלי שמעה מה קרה לעילי, היא ישר שאלה אותי: 'אבא, מי יגן עליי עכשיו בבית הספר?'".

רובינס דיבר בריאיון על החלטת האם, שירי, לתרום את איבריו של עילי. "היא בחורה אמיצה ורציונלית וכשהיא הבינה לאן זה הולך, היא באה בעצמה ושאלה את הרופאים אם עילי יכול להיות מועמד לתרומה. היא הסתכלה על הדברים בצורה שקופה ומתוך תהומות הכאב הבלתי נתפס הזה ידעה להפעיל את שיקול הדעת ולפנות לרופאים".

איבריו של עילי הצילו את חייהם של ארבעה ילדים

לצד האסון הכבד, במערך ההשתלות במרכז שניידר לרפואת ילדים בירכו על החלטת המשפחה לתרום את האיברים של עילי. בתוך 24 שעות, ארבעה ילדים יעברו ניתוחי השתלות איברים הודות לתרומות. מרתון ניתוחי השתלות האיברים החל היום לפנות בוקר במערך חדרי הניתוח במרכז שניידר. ניתוח השתלת לב הסתיים בהצלחה, השתלת כבד מתבצעת בשעה זו ושתי השתלות כליה יבוצעו בהמשך.

גבר נהרג ובנו נפצע קשה בנפילה מצוק בנחל צאלים שבנגב, 9 דצמבר 2016. יחידת חילוץ ערד, מערכת וואלה! NEWS
"יום קשה לכפר ויתקין". רגעי החילוץ בנחל צאלים/מערכת וואלה! NEWS, יחידת חילוץ ערד

השתלת הלב בוצעה על ידי ד"ר גבי אמיר, מנתח לב בכיר במרכז שניידר ופרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבית החולים בילינסון. השתלת הכבד נערכת על ידי ד"ר מיכאל גורביץ, רופא בכיר במערך ההשתלות במרכז שניידר וד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במערך ההשתלות. את תיאום ההשתלות קיימו מתאמות המושתלים, האחיות מיכל שפיר ונעמי זנהנדלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully