וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרגדיה נוראית": ד"ר ניר נהרג בנחל צאלים, בנו עדיין במצב קשה

מצבו של הילד שנפל יחד עם אביו ממצוק נותר כשהיה והוא מורדם ומונשם. באקדמיה התקשו לעכל את הבשורה על אובדן המרצה המומחה: "הוא שם את חיי בנו לפני חייו שלו, זו מטאפורה למה שהאיש הזה היה". השבוע הוא התראיין לכתב וואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה יוסי אלטר

מצבו של הילד בן ה-11 שנפצע אתמול באורח קשה לאחר שנפל ממצוק בטיול בנחל צאלים נותר ללא שינוי – כך מסרו הבוקר (שבת) בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ. לפי הודעת בית החולים, מצבו של הילד קשה ויציב והוא מורדם ומונשם. יחד עם הילד נפל ממצוק גם אביו, ד"ר עמרי ניר, מרצה מוערך בנושאי לבנון והמזרח התיכון, בזמן שניסה להציל את בנו.

ד"ר ניר חקר היסטוריה מודרנית ופוליטיקה של לבנון. הוא לימד באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת אחווה. רק ביום שלישי האחרון, התראיין ד"ר ניר לכתב וואלה! NEWS אבי יששכרוף, במסגרת התכנית "רצועת הביטחון" בגלי צה"ל. הוא סיפר על ההפסקה בבניית החומה סביב מחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה שבפאתי העיר צידון, במערב לבנון, והסביר על הלחץ הציבורי שהוביל להחלטת הממשל בביירות.

לקריאה נוספת:
עמרי נהרג כשהציל את בנו בטיול בדרום: "החזיק בו כל הנפילה"
אסון בטיול בדרום: אב ניסה להציל את בנו מנפילה - ונהרג

גבר נהרג ובנו נפצע קשה בנפילה מצוק בנחל צאלים שבנגב, 9 דצמבר 2016. יחידת חילוץ ערד, מערכת וואלה! NEWS
"חיי הפליטים הפלסטיניים קשים מאוד". החילוץ בזירת האסון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יחידת חילוץ ערד

"המחנה הזה הפך בשנים האחרונות למעוז של לוחמים ג'יהאדיסטים", הסביר ניר, בנוגע לנסיבות שהובילו להחלטה הראשונית על בניית החומה – שהתקבלה בביקורת ציבורית קשה. לדבריו, "להיות פליט פלסטיני זה לא תענוג גדול באף מחנה פליטים, אך שבעתיים בלבנון. הם חוקקו חוקים דרקוניים שהפכו את החיים של הפליטים הפלסטיניים בלבנון לקשים מאוד".

"כל כך עצוב שזה לא יאמן"

באקדמיה כאבו את מותו של ד"ר ניר. החוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית ספד לו: "בצער רב התבשרנו על מותו של ד"ר עמרי ניר. עמרי היה מורה מוערך מאוד וחוקר חשוב בתחום לבנון וסוריה. אנו מבקשים מכל מי שיוכל להגיע להלוויה ולשבעה כדי להוקיר את זכרו של עמרי".

‎מהחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב נמסר: "בצער ובהלם אנחנו מודיעים על מותו של ד"ר עמרי ניר, חבר ומורה בחוג, בוגר שלנו, מומחה ללבנון וחיזבאללה. אדם טוב ונעים הליכות. עמרי הציל את בנו בנפילה בנחל צאלים. זוכרים ואוהבים את עמרי, כל החברים והתלמידים". גם עמיתיו ותלמידיו התקשו לעכל את הבשורה על האובדן הכואב. "זה עצוב מאוד", אמרו, "כל כך עצוב שזה לא יאמן. זו טרגדיה נוראית".

הטיול בנחל צאלים בו נהרג עמרי ניר. באדיבות המצולמים
המטיילים, אתמול/באדיבות המצולמים
גבר נהרג ובנו נפצע קשה בנפילה מצוק בנחל צאלים שבנגב, 9 דצמבר 2016. יחידת חילוץ ערד, מערכת וואלה! NEWS
צוותי החילוץ בזירת האירוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יחידת חילוץ ערד

פרופי אייל זיסר, סגן הרקטור באוניברסיטת תל אביב, היה המנחה של ניר בעבודת ה-M.A ובדוקטורט. "הוא בחר לחקור את השיעים בלבנון ואת חייו הבוגרים הקדיש לנושא הזה", אמר זיסר. "עמרי היה מורה יוצא מן הכלל שתלמידים מאוד אהבו והעריכו. ידע להעביר ולהנגיש את החומר לתלמידים בצורה מאוד מעניינת. את הדוקטורט שלו פרסם כספר שזכה להרבה מאוד שבחים והיה עסוק בפרויקטים לעתיד לבוא כשהאסון הזה קרה".

זיסר סיפר כי "הוא היה אדם אהוב על התלמידים ועל העמיתים שלו, מאוד אמיתי ומחויב. דיבר הרבה על המשפחה, על אשתו שהייתה גם תלמידה שלנו. על הילדים. הם מילאו תפקיד בחייו. זה דבר בלתי נתפס. הסיפור הזה של להיחלץ לעזור להגן ולהקריב בסופו של דבר לקח לו את החיים וזה מאוד מתאים לדמות שאנו ראינו". הוא הוסיף כי ניר "התחיל מאוחר ואת פריצות הדרך במדעי הרוח עושים בשנים האלה. זה סיפור טראגי של אדם שהיה יכול להגיע וליצור. הנסיבות באמת עצובות במיוחד. הוא לימד הרבה סטודנטים בהרבה אוניברסיטאות ויש לו היקף רחב של מכרים וחברים וזה מגדיל משמעותית את מעגל האנשים שהכירו והזדעזעו כששמעו את הבשורה".

פרופ' חגי רם, לשעבר ראש המחלקה ללימודי מזרח תיכון באוניברסיטת בן גוריון סיפר כי מאז נודע המקרה אנשי המחלקה כולם באבל כבד. "הוא היה איש יקר ומורה מדהים. גם מבחינת התכנים המקוריים והלא שבלוניים שהיה מעביר, גם האופן שבו הוערך והוערץ על ידי התלמידים וגם הקולגיאליות שלו שהייתה למופת. אתה נפגש איתו ורואה אדם יקר, ידען ורחב אופקים, קולגיאלי ואנושי. זה מאוד עצוב. לא מגיע לאף אחד ובטח לא לעמרי".

רם הוסיף כי "האופן שבו הוא נהרג הוא הוכחה ניצחת לכל מה שאמרתי. הוא שם את חייו של בנו לפני חייו שלו באופן אינסטינקטיבי שכזה, זו מטאפורה למה שהאיש הזה היה. במחלקה אצלנו יש תחושה עצומה של אבל. אנחנו מתכתבים בינינו ומנסים להתמודד. לעבוד אף אחד לא מסוגל היום".

האסון אירע במהלך טיול כיתתי של 11 ילדים והוריהם. במהלך הטיול החליק הילד וניר קפץ במטרה לתפוס אותו. ניר ניסה להציל את בנו, ומשלא הצליח - חיבק אותו במהלך הנפילה וספג את רוב המכות.

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully