וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרי נהרג כשהציל את בנו בטיול בדרום: "החזיק בו כל הנפילה"

10.12.2016 / 0:25

טיול כיתה לנחל צאלים הסתיים בטרגדיה לאחר שד"ר עמרי ניר, מרצה מוערך בנושא לבנון, ניסה להציל את בנו מנפילה ממצוק נפל אל מותו לעיני הילדים. "הייתה היסטריה, הילדים לא ידעו מי מהאבות נפל", סיפר עד ראייה

צילום: שי מכלוף, עריכה יוסי אלטר

ד"ר עמרי ניר, מרצה מוערך בתחומי לבנון והמזרח התיכון, הוא האב שנהרג אמש(שישי) כשניסה להציל את בנו בן ה-11 מנפילה ממצוק במהלך טיול כיתתי בנחל צאלים. גופתו של האב חולצה לאחר כשבע שעות, ובנו מאושפז בבית החולים סורוקה במצב קשה, מורדם ומונשם. ד"ר ניר הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

בני משפחתו של ניר סיפרו כי מדובר ב"איש משפחה אוהב". הוא היה חובב ידיעת הארץ, חוקר היסטוריה מודרנית ופוליטיקה של לבנון ומומחה לשיעה וחזבאללה. לימד בחוגים למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת אחווה.

עוד בוואלה! NEWS:
אסון בטיול בדרום: אב ניסה להציל את בנו מנפילה - ונהרג
לקראת השבת המתוחה בעמונה: הרבנים מנסים להוריד את גובה הלהבות
משרד החינוך נגד בתי ספר דמוקרטיים - בגלל העקרונות שהביאו לייסודם

גבר נהרג ובנו נפצע קשה בנפילה מצוק בנחל צאלים שבנגב, 9 דצמבר 2016. יחידת חילוץ ערד, מערכת וואלה! NEWS
"שניהם התגלגלו לכיוון המצוק". צוותי החילוץ בזירת האירוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, יחידת חילוץ ערד

"שמעתי חבטה ואז ראיתי את הבן נופל על אביו", כך תיאר אודי סגל, בן 50 מכפר ויתקין, שהגיע הבוקר לטיול בנחל צאלים. "יצאנו לטיול כיתה. בדרך כלל אנחנו מטיילים בכרמל, אבל השנה החלטנו לרדת לנגב", סיפר סגל. "יצאנו מהבית ב-06:30 והגענו ב-09:00. חיכו לנו ג'יפים בכפר הנוקדים והקפיצו אותנו לנחל צאלים. התחלנו לרדת לבריכת צפירה בשעה 10:00. בקבוצה היו 11 ילדים".

לדבריו, אחד התלמידים נלחץ והחליק מהסולם, שעה שאביו מעליו. "היו שם יתדות, וידאנו שכל הילדים יורדים", אמר. "הילד האחרון החל לרדת אחריי, ואז שמעתי חבטה וראיתי את הבן נופל על אביו, שאחז בו. שניהם התגלגלו לכיוון המצוק. הוא אחז בו כל הזמן. האב נפל קודם ואז הבן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גבר נהרג ובנו נפצע קשה בנפילה מצוק בנחל צאלים שבנגב, 9 דצמבר 2016. יחידת חילוץ ערד, מערכת וואלה! NEWS
"חיכינו יותר משעה למסוק החילוץ"/מערכת וואלה! NEWS, יחידת חילוץ ערד

האב הצליח לגונן על הילד, ששרד את המכות בנפילה אך נפגע באורח קשה. "החובש רץ אליהם, קודם כל לילד", תיאר סגל. "הוא סימן לי שהוא בחיים וצריך בקבוק מים. הוא נשם אבל לא היה במצב טוב. דיברנו איתו אבל הוא לא הגיב, היה בהכרה מעורפלת. חיכינו שם יותר משעה למסוק חילוץ".

סגל סיפר כי המקרה עורר בהלה בקרב המשפחות, שלא ידעו אם יקיריהן היו מעורבים באסון. "כשהנפילה אירעה רוב ההורים היו למעלה", שחזר. "צעקתי להם שיזעיקו חילוץ. אין קליטה ולקח להם קרוב ל-20 דקות ליצור קשר. שני הורים נוספים היו איתנו ולקחו את הילדים לצד. כל הילדים ראו הכול. הם ישבו על צלע ההר וראו את כל הנפילה. הייתה קצת היסטריה כי הילדים לא ידעו מי נפל, הם הבינו מיד מה קרה. חלק חשבו שזה אבא שלהם. ההודעה יצאה לתקשורת לפני שהמשפחות ידעו, וזה גרם לדאגה להרבה אימהות".

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully