וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מות האב: הידרדרות במצבו של עילאי שנפצע מנפילה בצאלים

בן ה-11 שנפל במהלך טיול בנחל צאלים סובל מפגיעת ראש קשה ומצבו אנוש, כך נמסר מבית החולים סורוקה. אביו, ד"ר עמרי ניר, נהרג כשניסה להציל אותו וספג את המכות הקשות מהנפילה. "הוא הקריב את עצמו למען הבן שלו", שחזר אחד האבות שיצאו לטיול

צילום: שי מכלוף, עריכה יוסי אלטר

מצבו של עילאי ניר בן העשר, שנפל שלשום ממצוק בנחל צאלים שבדרום, החמיר אמש (שבת) ומוגדר אנוש. עילאי נפצע כשנפל במהלך טיול, ואביו, ד"ר עמרי ניר, נהרג בעת שגונן עליו בנפילה. לפי בית החולים סורוקה, הוא סובל מפגיעת ראש קשה.

האסון אירע בצהרי יום שישי במהלך טיול של 11 ילדים והוריהם. במהלך הטיול החליק הילד וניר קפץ במטרה לתפוס אותו. ניר ניסה להציל את בנו, ומשלא הצליח - חיבק אותו במהלך הנפילה וספג את רוב המכות. רק לאחר כשבע שעות, הצליחו צוותי החילוץ לחלץ את גופתו.

ד"ר עמרי ניר, מרצה מוערך בנושאי לבנון והמזרח התיכון, חקר היסטוריה מודרנית ופוליטיקה של לבנון. הוא לימד באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת אחווה. הוא יובא למנוחות מחר.

עוד בנושא:
"טרגדיה נוראית": באקדמיה כואבים את מותו של ד"ר עמרי ניר
עמרי נהרג כשהציל את בנו בטיול בדרום: "החזיק בו כל הנפילה"

הטיול בנחל צאלים בו נהרג עמרי ניר. באדיבות המצולמים
המטיילים במקום הנפילה, רגעים לפני הטרגדיה שאירעה אתמול/באדיבות המצולמים

רק ביום שלישי האחרון, התראיין ד"ר ניר לכתב וואלה! NEWS אבי יששכרוף, במסגרת התכנית "רצועת הביטחון" בגלי צה"ל. הוא סיפר על ההפסקה בבניית החומה סביב מחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה שבפאתי העיר צידון, במערב לבנון, והסביר על הלחץ הציבורי שהוביל להחלטת הממשל בביירות.

זיו בוכלצב, שהשתתף בטיול עם בתו, תהה בכאב: "מה אומרים לילד שרואה את חבר שלו ואת אביו נופלים ממדרון ההר? הילדה כל הזמן שואלת מה מצבו של עילאי, היא רוצה לבקר אותו. אחת לתקופה יוצאת לטיול קבוצה מאורגנת של הורים ותלמידים", סיפר בוכלצב, "בדרך כלל אנחנו מטיילים בכרמל, אבל השנה החלטנו לרדת לנגב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיול האחרון של עמרי ובנו, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא עברו חמש דקות מתחילת המסלול – ושמענו צעקה. אחד הילדים החליק ואביו אחז בו, חיבק אותו בחוזקה, כשהוא מנסה לשמור עליו ולהציל אותו", משחזר בוכצלב. "שניהם החלו להתגלגל, כי פשוט איבדו שליטה. עמרי הקריב את עצמו למען הבן שלו. בדרך הם פגעו בהורה נוסף, שלמזלו הצליח להחזיק באחת היתדות ובסלע – ובנס לא נפל", הוא נזכר בדקות הקריטיות שלפני הטרגדיה.

"חלק מההורים ירדו במדרון לנסות לסייע לד"ר ניר ולבנו, וחלק לקחו את הילדים לפינה אחרת – שלא יראו את האסון", סיפר. "חלק חיפשו קליטה סלולרית, כדי להזעיק את כוחות החילוץ. לי היה חשוב להרגיע את הילדים, ולתת להם את התחושה שהכול בשליטה. בעקבות האסון החלטנו לשוב הבייתה".

ד"ר עמרי ניר שנהרג בנפילה ממצוק בנחל צאלים עם אחד מילדיו. באדיבות המשפחה
ד"ר עמרי ניר עם אחד מילדיו האחרים/באדיבות המשפחה

על השאלה אם האסון ימנע ממנו וחבריו לצאת בעתיד לטיול באזור המדברי עם ילדיו, אמר: "להפך וזה מה שאנחנו מעבירים לילדים. האסון הזה יכול לקרות לי ולכל אחד אחר. צריך לאזור כוח ואומץ ולהמשיך ולטייל. זה מה שגם מה שעמרי היה רוצה. עמרי אהב מאוד לטייל. זה לא ימנע ממני להמשיך לטייל ולקחת את הילדים לטבע ולשטח".

(עדכון ראשון: 18:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully