וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבא שלך שוכב לידך": מאות ליוו את עמרי ועילי בדרכם האחרונה

12.12.2016 / 15:50

קרובי משפחה וחברים הגיעו לכפר ויתקין, שם נטמנו זה לצד זה האב והבן בן ה-11, שנפלו ממצוק בנחל צאלים. מותו של עמרי נקבע במקום, לאחר שחיבק את בנו וניסה למנוע ממנו פגיעה קשה. עילי מת אתמול מפצעיו, ואיבריו נתרמו

בווידאו: מאות ליוו את עמרי ועילי ניר בדרכם האחרונה: "עדיין לא מעכלים"/צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

כאלף קרובי משפחה, מכרים וחברים ליוו היום (שני) בבית העלמין בכפר ויתקין את ד"ר עמרי ניר ואת בנו, עילי בן ה-11, שמתו בנפילה ממצוק במהלך טיול בצאלים ביום שישי, בדרכם האחרונה. מותו של עמרי נקבע במקום, לאחר שחיבק את בנו בניסיון למנוע ממנו פגיעה קשה. עילי אושפז מאז התאונה בבית חולים ומת אתמול מפצעיו.

שירי, אם המשפחה, ששכלה בעל ובן, הודתה ברגע הקשה לצוות הרפואי של בית החולים סורוקה שנלקחו "וניסו להביא אור באפלה". עינת, אחותו של עמרי, ספדה לאחיה ואמרה כי "עמריקי אחי האהוב, לפני חודשים ספורים חגגנו לך 50 בבית הורינו בנהריה, מי היה מאמין שחודשים אחרי חיינו ישתנו כך. גדלנו כתאומים".

"עילי שלנו ילד אהוב, הסבתות שלנו ליטפו אותך עד שהלכת איתנו, עכשיו הלב שלך פועם בגופו של ילד בן שמונה", הוסיפה עינת. "אלו ימים קשים עבור כולנו. עמרי ועילי יצאו לטיול בצאלים ובצהרי שישי חיינו התהפכו. אני מבטיחה לך, עמריקי שלנו שנשמור על כולנו ועל המשפחה שלך. תודה לך על 50 השנים, תנוחו על משכבם בשלום עמריקי ועיליקי".

עוד בוואלה! NEWS:
"נתנה חיים לבן שלי": לבו של עילי הושתל בבן 8 - והצילו ממוות
מוות אחד שומט את הקרקע תחת משפחה שלמה
יומיים לאחר שאביו נהרג: נקבע מותו של עילי בן ה-11 שנפל ממצוק

חלקת הקבר של עמרי ועילי ניר, בית העלמין כפר ויתקין, 12 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
קבריהם של עמרי ועילי, היום/שלומי גבאי

אודי סגל, חבר המשפחה שהיה בטיול, ספד גם הוא לשניים. "אנחנו קוברים היום גיבורים", אמר סגל, "עמרי תמיד היה גיבור. מאז שאני מכיר אותו. אני משוכנע שגם אם ילד אחר היה מועד שם, עמרי היה עושה את אותו הדבר". על עילי אמר חבר המשפחה כי הוא "היה קסם". הוא סיפר כי היה עמו בתחתית התהום, וראה איך בן ה-11 מנסה להילחם בדמדומי הכרתו. "תשכב כאן ותנוח על משכבך בשלום ילד גיבור שלי. ואבא שלך שוכב כאן לידך", אמר סגל בדמעות.

"עילי, תלמיד אהוב שלי", אמרה נעמי, המחנכת של בן ה-11 שמובא למנוחות. "משלשום אני מחזיקה את הלב הענק שציירת לי, קוראת את ברכת סוף השנה שכתבת. נתגעגע לחיוך, לסיפורים, לנתינה למי שרק ניתן", אמרה. היא הוסיפה כי תרומת איבריו של עילי היא "דוגמא ומופת למי שהיית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הלוויתם של ד"ר עמרי ניר ובנו עילי שנהרגו בתאונה בעת טיול בנחל צאלים, 12 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
"קוברים היום גיבורים". שירי ניר ליד ארונותיהם של בנה ובעלה/שלומי גבאי

חברת הילדות רותי יעל ספדה לד"ר ניר אותו הכירה לפני כ-30 שנה. "זכינו להנות מחכמה שלך דרך העיניים, ההומור והחשיבה שלך, אמרה. "המזל והסוף הטוב נגמרו ברגע אחד". היא שאלה בלב כואב, "מי היה מאמין שנזכור אותך ככה? בטוחים שגם עכשיו אתה מחבק את עילי ושולחים חיבוק ענק לשירי ולילדים".

"השארת אצלנו תמונות רבות, עמרי היפה", סיפר רונן בן עמר, חבר ילדות של האב המנוח. "מדינה שלמה עקבה בדריכות אחריך ואחרי עילי. יש להמשיך היכן שאתה הפסקת, היית הדבק המקשר של הקבוצה".

נציג האוניברסיטה העברית, פרופ' אלי פודה סיפר כי הוא מכיר את עמרי שנים רבות. "לא מצליחים לעכל את הטרגדיה, אב ובנו שיצאו לטיול ולא חזרו. עמרי היה איש נפלא. ידיד אמת שניתן לסמוך עליו, יקר ומסור". הוא סיפר כי ד"ר ניר היה אהוב על תלמידו. "הכיתות שלו היו מלאות תמיד", סיפר. פרופ' פודה הביא ציטוטים של תלמידים של ניר. כמו כן, הוא הבטיח כי יפעל לשמר את מורשתו באקדמיה.

שירי החליטה לתרום את איבריו של עילי. לבו נתרם לילד בן שמונה והכבד שלו לילדה בת ארבע, המאושפזים בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה. ריאותיו של עילי יושתלו בבת 55 בבית החולים בילינסון בעיר וכליותיו יושתלו בהמשך.

(עדכון ראשון: 15:10)

ד"ר עמרי ניר ובנו עילי ניר שנהרגו בעת טיול בנחל צאלים. באדיבות המשפחה
עמרי ועילי/באדיבות המשפחה
הלוויתם של ד"ר עמרי ניר ובנו עילי שנהרגו בתאונה בעת טיול בנחל צאלים, 12 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
הלווייתם של עומרי ועילי, היום/שלומי גבאי
הלוויתם של ד"ר עמרי ניר ובנו עילי שנהרגו בתאונה בעת טיול בנחל צאלים, 12 בדצמבר 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
כפר ויתקין, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully