וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: "התחמקתי מאובמה, לא ידעתי אם ילחץ את ידי"

דוטרטה, שנעדר מפגישה בינלאומית שבה נכח גם נשיא ארה"ב לאחר שכינה אותו "בן זונה", הודה כי "ניסיתי להימנע ממצב מוזר". לפני כן, טען יועצו כי הוא "לא חש בטוב". הנשיא עוד חשף: "הרגתי בעצמי חשודים בסחר בסמים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הודה השבוע כי הוא התחמק מכמה ישיבות בוועידה אזורית שנערכה לאחרונה בלאוס, על מנת להימנע ממפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה – כך דווח היום (רביעי) ברשת CNN. דוטרטה, שהשתמש בעבר במילים חריפות בהתייחסות למקבילו האמריקני, הסביר בדברים שאמר לפורום הכלכלי "וואלס" בבירת הפיליפינים מנילה כי "הייתי שם, אבל אתם יודעים, אובמה היה שם, ובגלל שהיו בינינו חילופי דברים, ניסיתי להימנע מסיטואציה מוזרה".

"לא ידעתי אם הוא יהיה מוכן לקבל את לחיצת היד שלי", הבהיר דוטרטה. "בגלל שלא רציתי לעשות סצינה, פשוט נשארתי בצד". לפני אותו מפגש שנמנע, במהלך ועידת ארצות הברית ואיגוד מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN) בחודש ספטמבר האחרון, מסר יועץ בכיר של דוטרטה כי הנשיא "לא חש בטוב", ובמקומו הופיע לישיבה שר החוץ פרפקטו יסאי.

בדבריו השבוע התייחס דוטרטה גם למדיניות הקשוחה שבה הוא נודע בנוגע למאבק בסחר בסמים. הוא קרא פעמים רבות להוצאה להורג במקום וללא משפט של חשודים, אולם הפעם הוא הודה כי הרג חשודים גם בעצמו, בעיר דבאו, שעמד בראשה. לדבריו, הוא נהג להסתובב בעירו ולחפש עימותים שיוכל להרוג בהם חשודים, "כדי להראות למשטרה" כיצד יש לנהוג.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ של המזרח הרחוק: המנהיג המפחיד עם הפה הכי מלוכלך בעולם
נשיא הפיליפינים תקף את ארה"ב על עצירת עסקת נשק: "קופים טיפשים"
אחרי שגידף את אובמה: נשיא הפיליפינים "הבטיח לאלוהים להפסיק לקלל"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה במסדר כבוד לפניי טיסתו לקמבודיה, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
"לא רציתי לעשות סצינה". דוטרטה/רויטרס

לפני אותה ועידה, דוטרטה כינה את אובמה "בן זונה", והבית הלבן הכריז על ביטול פגישתם המתוכננת. עם זאת, הם נועדו לבסוף בפגישה לא רשמית למשך זמן קצר, במהלכה לחצו ידיים. השגריר של הפיליפינים בלאוס, מרסיאנו פיינור, אמר אז כי התקרית עם אובמה היא חלקת מ"עקומת הלמידה" של דוטרטה, שעדיין זקוק לזמן, לדבריו, כדי להשלים את המעבר מראש עיר לנשיא מדינה.

לפני כחודש וחצי, אמר דוטרטה לעיתונאים כי "שמעתי קול שאמר לי להפסיק לקלל". לדבריו, הוא הבטיח לאלוהים שלא "ידבר בסלנג ובמילים גסות", וציין כי ההבטחה היא גם כלפי העם הפיליפיני. עם זאת, הוא הדגיש כי להבטחה יש גבולות מסוימים, ולא בטוח שיפסיק לקלל בעת שהוא מדבר על ארצות הברית, האיחוד האירופי או יריבתו הפוליטית הסנאטורית ליילה דה לימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בברלין בעת ביקורו באירופה, 16 בנובמבר 2016. רויטרס
"קופים טיפשים". נשיא ארה"ב אובמה/רויטרס

ואכן, פחות משבועיים לאחר מכן, סיפק הנשיא מילים קשות בתגובה להשהייתה של עסקה בה ארצות הברית הייתה אמורה למכור 26 אלף רובים למשטרה הלאומית של הפיליפינים. דוטרטה כינה את האחראים למהלך "קופים" ו-"טיפשים". לדבריו, בנאום ששודר ברשתות הטלוויזיה, "תראו את הקופים האלה. אנחנו רוצים לקנות מהם 26 אלף רובים אבל הם לא רוצים למכור לנו. בני זונות, יש לנו הרבה כלי נשק מתוצרת מקומית. אלו אמריקנים טיפשים".

כמו רוב הפיליפינים, דוטרטה נוצרי קתולי בדתו, אך בעבר דיבר על חיבתו לנשים ואף כינה את האפיפיור "בן זונה" בשל פקקי התנועה שנוצרו בזמן ביקורו. הוא דיבר רבות בעבר על כך שהותקף בידי כומר אמריקני כשהיה ילד, ואף ציין כי הדבר עיצב את דעותיו הפוליטיות. לאחרונה הוא אף אמר כי אינו חושש מסיום הברית ארוכת השנים עם ארצות הברית וציין כי הוא מעוניין שחיילים אמריקנים יעזבו את ארצו. שפתו הגסה של דוטרטה כוונה בחודשים האחרונים בעיקר כלפי המערב והפכה אותו לפופולרי ביותר בארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully