וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים תקף את ארה"ב על עצירת עסקת נשק: "קופים טיפשים"

3.11.2016 / 7:56

מחלקת המדינה הודיעה על השהיית עסקה למכירת 26 אלף רובים למשטרה בארצו של רודריגו דוטרטה. גורמים בסנאט מסרו כי חבר הוועדה ליחסי חוץ הביע חשש מהפרת זכויות אדם במדינה בשל מאבקו של הנשיא בעברייני סמים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

על אף שהבטיח להימנע מלהשתמש בשפה גסה נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, ממשיך לנפק התבטאויות שערורייתיות. בתגובה להשהייתה של עסקה בה ארצות הברית הייתה אמורה למכור 26 אלף רובים למשטרה הלאומית של הפיליפינים, כינה דוטרטה את האחראים למהלך "קופים" ו-"טיפשים".

לדבריו, בעבר האמין בכוחה של וושינגטון אך איבד מאז את הכבוד כלפי ארצות הברית, הנחשבת עדיין לבת ברית מרכזית של ארצו. "תראו את הקופים האלה. אנחנו רוצים לקנות מהם 26 אלף רובים אבל הם לא רוצים למכור לנו. בני זונות, יש לנו הרבה כלי נשק מתוצרת מקומית. אלו אמריקנים טיפשים", אמר דוטרטה בנאום ששודר בטלוויזיה בארצו.

עוד בנושא:
אחרי שגידף את אובמה: נשיא הפיליפינים "הבטיח לאלוהים להפסיק לקלל"
נשיא הפיליפינים מתנתק מארה"ב: "זה אנחנו, סין ורוסיה נגד העולם"
בזמן תרגיל עם ארה"ב: נשיא הפיליפינים מאייים "לערוק" לרוסיה ולסין

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בביקור ביפן. 27 באוקטובר 2016. AP
"אמריקנים טיפשים". דוטרטה בביקור ביפן בחודש שעבר/AP

במסיבת עיתונאים שערך בעקבות השהיית העסקה הביע מפקד המשטרה הלאומית בפיליפינים, רונלד דלה רוסה, צער על המהלך. לדבריו, קיבל מכתב מיצרנית הרובים "סיג סאוור" בו נטען כי אין שינוי בהתקדמות עסקת המכירה. "אם העסקה לא תתקדם יש לנו אפשרויות רבות נוספות. ההפסד הוא שלהם ולא שלנו", אמר דלה רוסה. דוטרטה חיזק את דבריו של מפקד המשטרה ואמר כי סין ורוסיה הביעו נכונות למכור כלי נשק לארצו, אך כי הוא ממתין לתשובה מראשי הצבא במדינה אם ברצונם להמשיך לרכוש נשק מארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בהודעה שמסר בתגובה דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ון קירבי, צוינו היחסים בין המדינות. "דבריו של דוטרטה בפירוש עומדים בסתירה ליחסים הקרובים שממשיכים להתקיים לא רק עם אזרחי הפיליפינים אלא גם עם ממשלתם", נכתב בהודעה. בתגובה לשאלת עיתונאי בתדרוך לכתבים על טיב היחסים האלה לנוכח דבריו של דוטרטה, וכן בהתייחס להתבטאויות קודמות שלו נגד הממשל בוושינגטון, אמר קירבי כי "בדמוקרטיה, הממשלה אינה נשענת על כתפיו של אדם אחד בלבד".

גורמים בסנאט האמריקני ששוחחו עם סוכנות הידיעות "רויטרס" אמרו כי ההחלטה על השהיית העסקה הגיעה לאחר התנגדותו של חבר בוועדה ליחסי חוץ של הבית. הסנאטור הדמוקרטי בן קארדין הביע את חששו כי מדיניות אכיפת החוק הקיצונית של דוטרטה מפרה זכויות אדם. מאז עלה לשלטון הנשיא, בחודש מאי, פתח במלחמה עיקשת נגד עברייני סמים בפרט ופושעים בכלל. במסגרת פעולות המשטרה בחודשים אלה נהרגו יותר מ-2,300 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully