וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן תרגיל עם ארה"ב: נשיא הפיליפינים מאייים "לערוק" לרוסיה ולסין

דוטרטה תקף את אובמה ואמר כי הוא "יכול ללכת לעזאזל" בעקבות הביקורת על מלחמתו בסוחרי הסמים וסירובו למכור לו נשק. "בזמן המתאים, אפנה אליהן", הזהיר. כל זאת בזמן תרגיל משותף לצבאות המדינות, שעלול להיות גם האחרון

צילום: רויטרס

בעוד צבאות ארצות הברית והפיליפינים החלו בתרגיל הצבאי השנתי שלהם, תקף אתמול (שלישי) הנשיא הפיליפיני רודריגו דוטרטה את וושינגטון ואת הנשיא ברק אובמה. היחסים בין שתי בעלות הברית הידרדרו משמעותית מאז נבחר דוטרטה לתפקידו במאי ופתח במלחמתו בסוחרי סמים ובצרכניהם, שגבתה את חייהם של אלפי בני אדם וספגה ביקורת מערבית נוקבת. נשיא הפיליפינים אמר כי עמיתו האמריקני "יכול ללכת לעזאזל" ואיים כי יפרק את השותפות הביטחונית עם ארצות הברית ויפנה לרוסיה ולסין – יריבותיה.

בנאום שנשא בפני גורמים מקומיים ואנשי עסקים, הביע דוטרטה את אכזבתו מארצות הברית ומביקורתה על הטקטיקה שהוא נוקט במלחמה בסמים. הוא תיאר את וושינגטון כבעלת ברית שלא ניתן לסמוך עליה. "במקום לעזור לנו, הראשונה לתקוף אותנו הייתה מחלקת המדינה הזאת, כך שאתה יכול ללכת לעזאזל, מר אובמה, אתה יכול ללכת לעזאזל".

בהמשך היום הוא הזהיר כי "בסופו של דבר, בזמן שאמצא לנכון, אפרד מאמריקה ואלך במקום לרוסיה ולסין". דוטרטה חשף כי ארצות הברית סירבה למכור כלי נשק לארצו, אך הוסיף כי הוא יוכל לרכוש אותם במקום אחר. "אם אתם לא רוצים למכור לנו נשק, אלך לרוסיה. שלחתי את הגנרלים לרוסיה, והיא אמרה 'אל תדאג, יש לנו כל מה שצריך, ניתן לך'". על סין אמר נשיא הפיליפינים: "הם אמרו, 'רק תגיע ותחתום והכל יישלח'".

לקריאה נוספת:
נשיא הפיליפינים התנצל: "לא התכוונתי לזלזל ברצח 6 מיליון יהודים"
לאחר שכינה אותו "בן זונה": אובמה ביטל את פגישתו עם נשיא הפיליפינים
כולם היו "בני זונות": האמירות הבוטות של נשיא הפיליפינים

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בבית כנסת באזור מנילה, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
"שלחתי את הגנרלים לרוסיה". דוטרטה בבית כנסת באזור מנילה, אתמול/רויטרס

בתגובה לדבריו אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, כי "הברית הזאת היא חזקה ושתי המדינות נהנות ממנה. ערוצי התקשורת הדיפלומטיים בין ארצות הברית לפיליפינים נותרו פתוחים". לדבריו, "גם כשאנחנו שומרים על הברית החזקה הזאת, הממשל וארצות הברית לא יהססו להביע דאגה מההרג". לדבריו, "לא קיבלנו עוד בקשה רשמית מהממשלה הפיליפינית על שינויים ממשיים ביחסים שלנו".

לפיליפינים, שהייתה בעבר קולוניה אמריקנית, יש יחסים ביטחוניים הדוקים עם ארצות הברית, אולם דוטרטה אמר בשבוע שעבר כי יהיה זה התרגיל המשותף האחרון שלהן כל עוד הוא בתפקידו. עם זאת, שר הביטחון שלו אמר כי טרם יצאה הוראה רשמית בעניין. נשיא הפיליפינים אמר גם כי הוא יבחן מחדש הסכם הגנה שנחתם לפני שנתיים, שמאפשר לארצות הברית לשלוח כוחות נוספים למדינה. ההסכם נתפס כחיוני לארצות הברית, המנסה לבלום את התפשטותה של סין באזור, במיוחד בים סין הדרומי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מפגינים שורפים דגל ארצות הברית מחוץ לשגרירות האמריקנית במנילה, הפיליפינים, 4 באוקטובר 2016. AP
מפגינים שורפים דגל של ארה"ב מחוץ לשגרירות במנילה, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully