וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים התנצל: "לא התכוונתי לזלזל ברצח 6 מיליון יהודים"

3.10.2016 / 1:55

לאחר שהנשיא השנוי במחלוקת השווה בין מלחמתו בסמים לבין מלחמת העולם השנייה, ואמר כי היה שמח "לטבוח במכורים כפי שהיטלר טבח ביהודים", טען רודריגו דוטרטה כי ההתייחסות למנהיג הנאצי נעשתה בתגובה למבקריו

צילום: רויטרס

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה התנצל בפני הקהילה היהודית על השוואתו בין מלחמת החורמה שהכריז נגד צרכני הסמים במדינתו, לבין השמדת היהודים על ידי אדולף היטלר במלחמת העולם השנייה, בהתבטאות שעוררה זעם רב ברחבי העולם. "מעולם לא הייתה לי כוונה לזלזל בזכרם של שישה מיליון יהודים שנרצחו בשואה", אמר אמש (ראשון) דוטרטה ברשת הטלוויזיה המקומית.

הנשיא הפיליפיני, הידוע בהתבטאויותיו השנויות במחלוקת, התנצל על הרושם שנוצר עקב התייחסותו לשואה, אך לא חזר בו מהאזכור התעקש כי הוא נעשה כתגובה למבקריו, שהשוו אותו לא פעם בעבר למנהיג הנאצי. "השתמשתי בהיטלר משום שיריבי השוו אותי אליו בעבר. אני מצטער מעומק ליבי בפני הקהילה היהודית, מעולם לא התכוונתי לפגוע, אבל הבעיה הייתה שחטפתי הרבה אש על מאבקי בסמים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
בניגוד לתחזיות: מרבית אזרחי קולומביה הצביעו נגד הסכם השלום
מהבית הלבן ועד הקרמלין: איחולים מהעולם לשנה החדשה
הונגריה: מכסת הפליטים של האיחוד נדחתה באופן גורף במשאל העם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בנאום בפרלמנט, יולי 2016. רויטרס
"הייתי שמח לטבוח בשלושה מיליון צרכני סמים". דוטרטה/רויטרס

ביום שישי האחרון אמר הנשיא דוטרטה כי היה "שמח לטבוח" בשלושה מיליון מכורים לסמים במדינתו, כפי שהיטלר טבח ביהודים. "היטלר השמיד שלושה מיליון יהודים, יש שלושה מיליון צרכני סמים, הייתי שמח לטבוח בהם", אמר לאחר ביקור בוויאטנם, שבו שוחח עם מנהיגי המדינה על מלחמתו בסמים. משרד החוץ הישראלי גינה את התבטאויותיו של דוטרטה וכינה אותן "אומללות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה עושה את מחוות הבחירות שלו לצד חיילים בצבא, 24 באוגוסט 2016. רויטרס
המלחמה בסמים הייתה עמוד תווך בקמפיין שלו לבחירות. דוטרטה עושה את מחוות הבחירות שלו לצד חיילים בצבא/רויטרס

דוטרטה, בן 71, זכה ברוב מוחץ בבחירות במדינה בחודש מאי האחרון לאחר שבמרכז הקמפיין שלו עמדה ההבטחה להחמיר את הענישה נגד עבירות סמים במדינה. בוועדת חקירה שנפתחה נגדו העיד איש מיליציה כי בתקופה שבה שימש דוטרטה כראש עיר דבאו, הורה לו להרוג אלפי עבריינים ומתנגדים. העד, אדגר מאטבוטו, אמר כי שמע באוזניו את הנשיא מורה על כמה מהרציחות ואף הודה כי ביצע בעצמו עשרות תקיפות וחטיפות קטלניות. אחת מהן, לפי עדותו של מאטבוטו, הסתיימה בהשלכת גופה למאכל תנינים.

את ועדת החקירה נגדו מובילה הסנאטורית ליילה דה לימה, מבקרת חריפה של המאבק האלים של דוטרטה בסמים שגבה עד כה את חייהם של יותר מ-3,000 סוחרי ומשתמשי סמים מאז החל לכהן כנשיא. הרג סוחרי הסמים בפיליפינים הצית חששות בקרב גורמים רשמיים באו"ם ובארצות הברית, בהם הנשיא ברק אובמה, שהפצירו בממשלתו של דוטרטה לעצור את הרציחות ולוודא כי מדיניות המאבק בסמים אינה מפרה זכויות אדם ונאכפת במסגרת שלטון החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully