וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: מכסת הפליטים של האיחוד נדחתה באופן גורף במשאל העם

יותר מ-95% הצביעו נגד דרישת האיחוד לקליטת פליטים, אך תוצאות המשאל אינן תקפות משום שפחות מ-50% מבעלי זכות ההצבעה השתתפו בו. ראש הממשלה: מקבלי ההחלטות באיחוד יהיו חייבים להתחשב בתוצאות

צילום: רויטרס

אזרחי הונגריה דחו היום (ראשון) באופן גורף את דרישת האיחוד האירופי לקליטת מכסה של 1,294 פליטים, בהתאם לתכנית החלוקה של האיחוד האירופי. יותר מ-95% הצביעו נגד יישום התכנית, אך תוצאות המשאל אינן תקפות משום שפחות מ-50% מבעלי זכות ההצבעה השתתפו בו. מרבית הקלפיות כבר נספרו, אך תוצאות סופיות ימסרו הלילה.

ראש הממשלה, ויקטור אורבן, אמר כי תוצאות המשאל הן "יוצאות מן הכלל". הוא הוסיף כי מקבלי ההחלטות באיחוד יהיו חייבים להתחשב בתוצאות. "13 שנים לאחר שהוחלט ברוב גדול במשאל עם להצטרף לאיחוד האירופי, היום ההונגרים השמיעו פעם נוספת את קולם בנושא אירופי", אמר במסיבת עיתונאים. "השגנו תוצאה יוצאת דופן".

עוד בוואלה! NEWS:
אירופה במשבר: מרקל ניסתה לשדר אחדות - וקיבלה סטירת לחי מאיטליה
"בקרוב יפתחו באש על פליטים": קריאה לסלק את הונגריה מהאיחוד
מחשש לזרם פליטים חדש: הונגריה תקים גדר שנייה בגבולה

הצבעה במשאל העם בהונגריה על מכסת הפליטים של האיחוד האירופי, 2 באוקטובר 2016. רויטרס
"אנחנו יכולים להעביר את המסר". אורבן, היום/רויטרס

אורבן, שהיה בשלטון מאז שנת 2010, נחשב לאחד מהקולות החזקים ביותר באיחוד האירופי נגד הגירה ליבשת, והוא הורה מוקדם יותר השנה על הקמת חומה בגבולה הדרומי של מדינתו, על מנת למנוע ממבקשי מקלט להיכנס אליה. הוא אמר היום לעיתונאים לאחר שהצביע כי יגיע בשבוע הבא למטה האיחוד האירופי בבריסל, "ואנסה, בסיוע התוצאה, להגיע לכך שלא נהיה חייבים לקבל להונגריה אנשים שאנחנו לא רוצים לחיות עמם".

לטענת הממשלה בבודפשט, מדיניות ההגירה המחמירה נועדה להגן על ריבונות המדינה, ואילו מדיניות האיחוד האירופי מסכנת את הביטחון. "אנחנו יכולים להעביר את המסר שזה תלוי רק בנו, אזרחים אירופיים, אם האיחוד יתעשת או שניתן לו להשמיד את עצמו", טען אורבן במאמר שפרסם היום, הקורא לאזרחים להצביע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הצבעה במשאל העם בהונגריה על מכסת הפליטים של האיחוד האירופי, 2 באוקטובר 2016. רויטרס
הסקרים צפו תמיכה של 80% ל"לא". הצבעה במשאל העם, היום/רויטרס

מנגד, ארגוני זכויות אדם טוענים כי הממשלה מלבה גזענות ושנאת זרים, וביקרו אותה על הטיפול הלקוי בפליטים. במהלך סוף השבוע הפגינו בבודפשט כ-1,500 בני אדם, שהתנגדו לעריכתו של משאל העם. "הגענו לכאן כדי שנתבייש בעצמנו קצת פחות ביום ראשון בערב", אמרה שושה ברקסי, מורה בת 46 שהשתתפה בהפגנה, "זה מחליא אותי". גורמי אופוזיציה אחרים טענו כי מדיניות הממשלה הנחרצת בכל הנוגע למבקשי מקלט נועדה להסיט את תשומת הלב הציבורית משחיתות ומליקויים במערכות הבריאות והחינוך, לקראת הבחירות בשנת 2018.

ארשבט וירג, שהצביעה בבודפשט, הסבירה מדוע הצביעה נגד מכסת הפליטים: "יש הרבה עניים גם במדינה שלנו, ואם עוד אנשים עניים יגיעו, נהיה אפילו עניים עוד יותר ונהיה חייבים לעבוד עוד". לדברי יודית הגי, מצביעה נוספת, "אנחנו חייבים לשמר את האופי הלאומי ההונגרי כאן, בלב אירופה, וכל המדינות האחרות צריכות לשמר את האופי הלאומי שלהן".

הצבעה במשאל העם בהונגריה על מכסת הפליטים של האיחוד האירופי, 2 באוקטובר 2016. רויטרס
אחד משיעורי הדחייה הגבוהים באירופה. הצבעה במשאל העם, היום/רויטרס

גישתו הנצית של אורבן זכתה לתמיכה מסוימת במדינות נוספות בעיקר במזרח הגוש, וניסיון לשינוי מדיניות בעקבות משאל העם עלול לגרור אפקט דומינו ברחבי האיחוד האירופי. סקרים שפורסמו לקראת משאל העם העלו כי יותר מ-80% מהמצביעים מתנגדים למכסת הפליטים, אולם גם כי קיים חשש מפני שיעור הצבעה נמוך, שלא יעבור את הרף הנדרש של 50% הצבעה על מנת שתוצאות המשאל יתקבלו.

הונגריה, שאוכלוסייתה נאמדת בכעשרה מיליון בני אדם, דחתה בשנה האחרונה יותר מ-80% מבקשות המקלט שהוגשו בשטחה. על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, "אירוסטט", מדובר באחד משיעורי הדחייה הגבוהים ביותר בגוש. הונגריה העניקה מקלט ל-508 פליטים, דחתה 2,917 בקשות נוספות, ועדיין בוחנת כ-37 אלף בקשות אחרות.

(עדכון אחרון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully