וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב יפתחו באש על פליטים": קריאה לסלק את הונגריה מהאיחוד

שר החוץ של לוקסמבורג תקף בחריפות את בודפשט בשל יחסה למהגרים, וציין כי יש להרחיקה מהגוש בשל הפרת ערכיו. זאת כמה ימים בלבד לפני פסגת האיחוד. הונגריה: אי אפשר להתייחס לדבריו ברצינות

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

(מרקל על משאל העם בהונגריה, יולי)

שר החוץ של לוקסמבורג ז'אן אסלבורן אמר כי הונגריה צריכה לצאת מהאיחוד האירופי בשל מדיניותה נגד מהגרים. בריאיון לעיתון הגרמני "דיי וולט" שפורסם היום (שלישי), אמר אסלבורן כי מדיניותה הקשוחה של הונגריה מנוגדת לערכי האיחוד. בבודפשט אמרו כי "אי אפשר להתייחס לדבריו ברצינות". ההתבטאות החריפה מגיעה ימים ספורים לפני פסגה של האיחוד שתתקיים בסלובקיה ברקע משבר הפליטים והברקזיט.

"כל מי שמקים גדרות, כמו הונגריה, נגד פליטי מלחמות ופוגע בחופש הביטוי ובעצמאות מערכת המשפט צריך לצאת מהאיחוד באופן זמני, ואם צריך, לתמיד", אמר. שר החוץ הדגיש כי זאת הדרך היחידה "לשמור על הערכים של האיחוד האירופי". לדבריו, "לא רחוק היום שבו הונגריה תורה על פתיחה באש על מהגרים".

הונגריה הצטרפה לאיחוד ב-2004. בעוד הגוש יכול לדחות או לעכב מדינה מועמדת מהצטרפות לשורותיו, אין בידיו מנגנון לסילוק אחת מחברותיו. כשמפלגת החירות האוסטרית הצטרפה לממשלה בשנת 2000, מדינות האיחוד הקפיאו עמה את היחסים הדיפלומטיים עד לסוף השנה.

לקריאה נוספת בנושא
הצלמת ההונגריה שתועדה בועטת במהגרים והסעירה את אירופה עומדת לדין
הונגריה: בת לניצול שואה השיבה פרס משום שהוענק גם לכתב אנטישמי

מהגרים עולים לרכבת בדרכם מהונגריה לגרמניה, ספטמבר 2016. רויטרס
פליטים שעברו את הגבול מהונגריה בדרכם לגרמניה מאוסטריה, החודש/רויטרס

שר החוץ של הונגריה פטר סיירטו אמר בתגובה כי ארצו הגנה על אירופה לאורך ההיסטוריה ותקף את עמיתו מלוקסמבורג בחריפות, שאותו תיאר כ"מתנשא, שחצן ומתוסכל". הוא אמר לסוכנות הידיעות הממשלתית MTI כי רק ההונגרים יחליטו עם מי הם רוצים לחיות, ולא "הבירוקרטים בבריסל" או שר החוץ של לוקסמבורג.

בעקבות משבר הפליטים, הקימה הונגריה גדרות לאורך גבולותיה עם סרביה ועם קרואטיה כדי למנוע מהם לחצות את הגבול לאוסטריה בדרכם לגרמניה. כעשרת אלפים שוטרים וחיילים נפרסו לאורך הגבולות כדי לאבטח אותם. ב-2 באוקטובר יתקיים משאל עם במדינה על השאלה אם לקבל את תכנית האיחוד לפיזור פליטים לפי מכסות ברחבי הגוש.

ראש הממשלה ויקטור אורבן ביקר בחריפות את היוזמה לפזר 160 אלף פליטים ברחבי הגוש וממשלתו קוראת לאזרחים להצביע "לא". לפי סקרים שונים, יש רוב מוחץ למתנגדי התכנית.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully