וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: בת לניצול שואה השיבה פרס משום שהוענק גם לכתב אנטישמי

פעילת זכויות המיעוטים האמריקנית היא אחת משורת מכובדים שהחזירו את "צלב אביר מסדר ההצטיינות" במחאה על הענקתו לפובליציסט ז'ולט באייר, שבין היתר השווה צוענים לחיות. "הוא לא ראוי לכבוד בשל טוריו מעוררי הסלידה", אמרה

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

(מרקל על משאל העם על מהגרים בהונגריה, לפני חודשיים: "לא מצפה לשינוי במצב הקיים")

פעילת זכויות מיעוטים ובתו של ניצול שואה, חבר קונגרס אמריקני לשעבר, השיבה פרס שקיבלה מהונגריה במחאה על החלטת המדינה לכבד פובליציסט המואשם באנטישמיות. הפעילה, קטרינה לנטוס-סווט, בתו של טום לנטוס שנולד בהונגריה, היא האחרונה מבין כמאה מקבלי פרסים מבודפשט שמחזירים את התארים בשל ההחלטה לכבד את הכתב ז'ולט באייר.

לנטוס-סווט, שהפרס הוענק לה ב-2009 על עבודתה עם מיעוטים במסגרת מכון "טום לנטוס" שהקימה בבודפשט, טענה כי הענקת אותו פרס לבאייר הכתים את "צלב אביר מסדר ההצטיינות" של הונגריה. לדבריה, הוא לא ראוי לכבוד זה בשל טוריו מעוררי הסלידה.

היא אמרה כי היא מקווה שהצעד שלה ייאלץ את הממשלה ההונגרית לחשוב פעמיים על קשירת עצמה עם בעל הטור, שהשווה את אוכלוסיית הרומה (צוענים) במדינה לחיות ואמר כי כל המוסלמים מעל גיל 14 הם "רוצחים בפוטנציה". מוזיאון השואה האמריקני בוושינגטון הפציר גם הוא בראש הממשלה ויקטור אורבן והנשיא יאנוש אדר לחזור בהם מהענקת הפרס.

לקריאה נוספת:
מחשש לזרם פליטים חדש: הונגריה תקים גדר שנייה בגבולה
פוליטיקאי הונגרי עורר סערה: ראשי חזיר על גדרות ירתיעו פליטים
עוד משאל עם באיחוד: אזרחי הונגריה יכריעו אם לקלוט מהגרים

הפובליציסט ההונגרי ז'ולט באייר שמואשם באנטישמיות וקיבל פרס מהמדינה על פועלו, 5 בספטמבר 2016. CC BY-SA 4.0, Solymári, מערכת וואלה! NEWS
טען שמוסלמים מעל גיל 14 הם רוצחים בפוטנציה. באייר/מערכת וואלה! NEWS, CC BY-SA 4.0, Solymári

באייר, חבר מפלגת "פידס" הימנית של ראש הממשלה אורבן, גם כתב כמה מאמרים שמבקריו גינו בטענה כי הם אנטישמיים. הוא קיבל את הפרס על "פועלו העיתונאי יוצא הדופן", שכולל מאמרים על המיעוט ההונגרי בטרנסילבניה ועל סיפורם של אסירים הונגרים בברית המועצות. בשנה שעברה הוא הביע חרטה על השפה שבה השתמש באחד מטוריו, שנטען כי הייתה גזענית ואנטישמית.

תחת ממשלתו של אורבן, נקטה בשנה האחרונה את המדיניות הנוקשה ביותר מבין מדינות האיחוד האירופי נגד זרם הפליטים ההמוני ששוטף את אירופה. בשנה שעברה הקימה המדינה גדר תיל לאורך גבולה הדרומי כדי לעצור כניסת מהגרים. באוקטובר תערוך המדינה משאל עם על מדיניות האיחוד המטילה חובת יישוב מהגרים ללא הסכמת הפרלמנט במדינה. לאחרונה קרא חבר מפלגה אחר של אורבן להציב ראשי חזירים בגבול כדי להרתיע את מהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully