וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד משאל עם באיחוד: אזרחי הונגריה יכריעו אם לקלוט מהגרים

בודפשט הכריזה על קיום המשאל ב-2 באוקטובר, שבו יידרשו האזרחים לקבוע אם להסכים לתכנית של בריסל לפזר עשרות אלפי מהגרים לפי מכסות. הממשלה הימנית במדינה מתנגדת בתוקף

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

הונגריה תקיים משאל עם ב-2 באוקטובר על תכנית האיחוד האירופי לפזר מהגרים ברחבי היבשת בהתאם למכסות קבועות – כך נמסר היום (שלישי) מלשכת הנשיאות. ממשלתו הימנית של ויקטור אורבן מתנגדת נחרצות לתכנית שאושרה בספטמבר האחרון בבריסל. התכנית של האיחוד כוללת את פיזורם מחדש של 160 אלף מהגרים, אך הונגריה הצטרפה לסלובקיה וערערה על ההחלטה. ראש הממשלה אמר מקודם יותר השנה כי הוא יעלה את הסוגיה למשאל עם.

הבוחרים יישאלו: "האם אתם רוצים שהאיחוד האירופי יחייב את קליטתם של אזרחים לא-הונגרים בהונגריה ללא אישור הפרלמנט ההונגרי?". בבודפשט טוענים כי התכנית, שיישומה מתנהל באטיות רבה ממילא, מפרה את ריבונות המדינה וכי במסגרתה עלולים טרוריסטים להיכנס למדינה בכסות של היותם מהגרים.

מהגרים חוצים את הגבול בין הונגריה לקרואטיה. רויטרס, רויטרס
מהגרים בדרכם להונגריה, בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

כ-400 אלף מהגרים ופליטים עברו במדינה בשנה שעברה, עד שבודפשט סגרה את גבולה הדרומי עם גדר. אורבן אמר כי לבריסל אין זכות "לשנות את זהותה התרבותית והדתית של אירופה". האיחוד אף דן בימים אלו בשינוי חוקי המקלט בגוש שיחייבו את המדינות החברות להסכים למכסה קבועה של פליטים או לשלם קנס על קליטתם במקום אחר.

ראש הסגל של אורבן, אנטל רוגאן, אמר כי יש לעצור את זרם המהגרים. "ממשלת הונגריה מבקשת מאזרחי הונגריה לומר לא לתכנית המכסות ולא למדיניות ההגירה של בריסל", אמר לכתבים. "רק על ההונגרים לקבוע עם מי הם רוצים לגור בהונגריה".

האיחוד אף דן בימים אלו בשינוי חוקי המקלט בגוש שיחייבו את המדינות החברות להסכים למכסה קבועה של פליטים או לשלם קנס על קליטתם במקום אחר . ראש הסגל של אורבן, אנטל רוגאן, אמר כי יש לעצור את זרם המהגרים. "ממשלת הונגריה מבקשת מאזרחי הונגריה לומר לא לתכנית המכסות ולא למדיניות ההגירה של בריסל", אמר לכתבים. "רק על ההונגרים לקבוע עם מי הם רוצים לגור בהונגריה".

לדבריו, הונגריה הכפילה את מספר הכוחות המסיירים בגבולה הדרומי עם סרביה, שם יוצבו מעתה בין 6,000 ל-10 אלף שוטרים וחיילים. לפי הממשלה, יותר מ-17 אלף מהגרים נכנסים לשטחה של הונגריה מסרביה מאז תחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully