וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי הונגרי עורר סערה: ראשי חזיר על גדרות ירתיעו פליטים

23.8.2016 / 0:01

חבר הפרלמנט האירופי השיב לפעיל זכויות אדם שביקר את המנהג המקומי להניח ירקות רקובים המגולפים כפרצופים על גדר הגבול של המדינה. הוא יצר שערורייה והסביר: "לא תומך בכך, זה רק ניסוי חברתי"

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

(מרקל על משאל העם בהונגריה: "לא מצפה לשינוי במצב")

חבר בפרלמנט האירופי מהונגריה אמר כי דרך טובה להרתיע מהגרים תהיה להציב ראשי חזיר לאורך גדר הגבול שהקימה ארצו כדי למנוע את כניסתם לשטחה. דבריו גרמו לסערה והוא התכתש עם פעיל זכויות אדם סביב דבריו.

תחת ראש הממשלה השמרן ויקטור אורבן, הונגריה נקטה את הצעדים הנוקשים ביותר מקרב חברות האיחוד האירופי ביחס לגל המהגרים והפליטים שהגיע אל הגוש, במשבר שפילג את האיחוד.

חבר הפרלמנט שהציע את הדברים הוא גיורגי שופלין, עובד לשעבר ברשת BBC ופרופסור המתגורר בלונדון. הוא חבר בפרלמנט האירופי מטעם מפלגת השלטון בהונגריה מאז 2004. הצעתו להניח ראשי חזיר הגיעה בעקבות ביקורת שהשמיע אנדרו סטרוהלין, מנהל התקשורת באגף אירופה בארגון "משמר זכויות האדם".

מהומות בגבול סרביה - הונגריה, 16 בספטמבר 2015. יותם רונן
עימותים בין שוטרים הונגרים לבין פליטים בגבול עם סרביה, ספטמבר/יותם רונן

האחרון גינה ביום שישי הנחה של ירקות רקובים שגולפו בהם פנים של בני אדם לאורך גדר הגבול בדרום המדינה. אלו נועדו להרתיע מהגרים, אולם סטרוהלין טען כי הם לא יעצרו את אלו שנמלטים מעינויים וממלחמה.

ביום שבת הגיב חבר הפרלמנט לדבריו של פעיל זכויות האדם. "אני מסכים, ראשי חזיר ירתיעו בצורה אפקטיבית יותר". סטרוהלין השיב לו ואמר כי "הטינופת הקסנופבית" שהשמיע הפוליטיקאי ההונגרי היא "בושה להונגריה, לאירופה ולאנושות כולה".

לאחר ויכוח ער בין עוקביהם של השניים בטוויטר, טען שופלין כי כלל לא הציע לעשות זאת, אלא רצה לבחון את התגובות לנושא. "מבחינה אנתרופולגית, מעניין לראות כמה הנושא הזה רגיש", אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully