וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם היו "בני זונות": האמירות הבוטות של נשיא הפיליפינים

נשיא ארצות הברית היה האחרון בשורת דמויות רמות דרג, שלעברם ירה רודריגו דוטרטה קללות ארסיות. על האו"ם אמר "שיזדיין, גוף חסר תועלת" ומהאפיפיור ה"בן של זונה" ביקש שלא יבקר שוב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"בן זונה", במילים אלה בחר נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה לכנות את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, עד שכעבור שעות ספורות, שבמהלכן ביטל האחרון את פגישתם, התחרט וטען כי זו לא הייתה מתקפה אישית. אך לא מדובר בפעם הראשונה שבה התבטא דוטרטה בבוטות, שנדמה כי לא ניחן בכישורים דיפלומטיים מרשימים. באופן מפתיע זו גם אינה הפעם הראשונה שבה הוא מקלל דמויות רמות דרג באמצעות הביטוי "בן זונה".

סוכנות הידיעות הצרפתית ליקטה כמה מהאמירות הבוטות שהשמיע לפני ולאחר שניצח בבחירות לנשיאות הפיליפינים מוקדם יותר השנה. "אתה חייב להיות מכבד. אל תזרקו שאלות והצהרות. בן זונה, אני אקלל אותך בפורום", אמר אתמול (שני) בהתייחסו לאובמה כשניסה להזהיר אותו שלא יעלה סוגיות של זכויות אדם בפגישתם המתוכננת בלאוס. דוטרטה פתח במאבק אלים נגד נגע הפשיעה במדינה, שבמהלכו נרצחו יותר מ-2,400 חשודים ללא משפט.

לקריאה נוספת:
לאחר שכינה אותו "בן זונה": אובמה ביטל את פגישתו עם נשיא הפיליפינים
נשיא הפיליפינים על שגריר ארה"ב: הומו בן זונה שהתערב בבחירות
"טראמפ של המזרח" כבש את הפיליפינים: "על מושחתים לפרוש או למות"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בנאום בפרלמנט, יולי 2016. רויטרס
"השגריר ההומו שלו". דוטרטה/רויטרס

בחודש אוגוסט הביע דוטרטה את רצונו לאנוס נזירה אוסטרליה, שמצאה חן בעיניו. השגריר האמריקני למנילה פיליפ גולדברג מתח ביקורת על האמירה המזעזעת, ו"זכה" גם הוא לקללה: "הומו בן זונה". "אני רב עם השגריר (של שר החוץ ג'ון קרי). השגריר ההומו הבן זונה שלו. הוא הרגיז אותי", אמר בנאום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"לך תזדיין, או"ם"

גם גופים דיפלומטיים נחשבים כמו האו"ם לא חמקו מלשונו של נשיא הפיליפינים. "לך תזדיין או"ם, אתם אפילו לא יכולים לפתור את הסכסוך במזרח התיכון. אתם לא יכולים לנקוף אצבע באפריקה. תשתקו, כולכם", הצהיר במסיבת עיתונאים ביוני. חודשיים לאחר מכן הוא אף הציע שיעזוב את הארגון. "אולי נחליט לעזוב את האו"ם", אמר בתגובה לטענה של מומחה לזכויות אדם בארגון הבינלאומי, שלפיה הוראותיו למבצע נגד פשיעה מפרות את החוק הבינלאומי. "אם אתם לא מכבדים, בני זונות, אני פשוט אעזוב אתכם".

ביקור באן קי מון בטינדוף, סהרה המערבית, אלג'יריה, 5 במרץ 2016. רויטרס
לא חשך שבטו מהאו"ם והעומד בראשו. באן קי מון/רויטרס

העומד בראש הארגון, מזכ"ל האו"ם באן קי מון, קיבל אף הוא אמירות מעליבות בשל גינויו את תמיכת הנשיא בהוצאה להורג ללא משפט. "באן קי מון, הוא צריך לכתוב לי כדי שאענה לו: 'לא עשית כלום. אנשים נטבחים באלפיהם. אתה לא יכול לעצור את המלחמה בסוריה, בטורקיה'. גוף כל כך חסר תועלת וחסר ערך".

עוד בטרם הפך לנשיא נקט דוטרטה כמה צעדי מחאה בוטים. ב-1995 הוא שרף את דגל העיר-מדינה סינגפור במחאה על הוצאתה להורג של עוזרת בית פיליפינית. הנשיא שחזר את האירוע בחודש נובמבר האחרון. "שרפתי את דגל סינגפור", העיד, "לכו להזדיין אתם יישוב שמעמיד פני מדינה".

"אפיפיור, בן של זונה, אל תבקר פה יותר"

דוטרטה לא חושך שבטו גם ממיעוטים במדינתו, שבה חיים 101 מיליון תושבים, מתוכם 5% מוסלמים. בנאום שבו גינה את החשדות לפיהם חמושים אסלאמיסטים בפיליפינים התעללו בגופות חיילים שרצחו, אמר: "אתה לא לוחם, אם אתה עושה את זה. אנחנו לא ערבים. זו לא התרבות שלנו. אנחנו כולנו מהעם המלאי".

חציו נורו גם לסמל הנצרות, האפיפיור. בינואר 2015 הגיע כס הקדושה למנילה וביקורו הוביל לפקקי תנועה כבדים בעיר הבירה. דוטרטה, ששחזר את אותו היום, אמר בנובמבר האחרון: "לקח לנו חמש שעות להגיע מהמלון לנמל התעופה. שאלתי מי מגיע ואמרו לי שהאפיפיור. רציתי להתקשר אליו ולומר: 'אפיפיור בן זונה, לך הביתה. אל תבקר פה יותר'".

ביקור האפיפיור במנילה, הפיליפינים. רויטרס
גרם לפקקים. האפיפיור במנילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully