וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שכינה אותו "בן זונה": אובמה ביטל את פגישתו עם נשיא הפיליפינים

הנשיא האמריקני, המבקר בלאוס, היה צפוי לדון עם דוטרטה במדיניותו החריפה נגד סוחרי סמים. הבוקר הודיעה לשכתו של דוטרטה כי הנשיא מתחרט על אמירותיו. "מתחרטים על כך שנתפסו כמתקפה אישית נגד נשיא ארצות הברית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הבית הלבן הודיע הלילה (שלישי) כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לא יפגוש במהלך ביקורו בלאוס מחר את נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה. זאת, לאחר שהאחרון אמר כי "יקלל את הבן זונה" במהלך פגישתם. אובמה היה צפוי לדון עם דוטרטה במדיניותו החריפה נגד סוחרי סמים, שבמסגרתה הוצאו להורג ללא משפט 2,000 חשודים מאז נכנס דוטרטה לתפקיד לפני כחודשיים. אובמה ייפגש במקום עם נשיאת קוריאה הדרומית, פארק גון-הייה, כך הודיע דובר הוועדה לביטחון לאומי בבית הלבן, נד פרייס.

דוברו של דוטרטה מסר הבוקר כי הנשיא מתחרט על כינוי אובמה "בן זונה". "התגובות הנוקשות" לשאלות של כתב, נכתב בהודעת הדובר, "גרמו לדאגה וללחץ". עוד נכתב: "אנחנו מתחרטים על כך שהם הובילו למה שנראה כמתקפה אישית נגד נשיא ארצות הברית".



עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חמש שנים של נתק: בריטניה ואיראן מחליפות שגרירים
טליבאן מגביר את הקצב: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בקאבול
350 שנים אחרי השריפה הגדולה: "לונדון עולה באש" - שוב

נשיא הפיליפינים בעקבות דוח של האו"ם נגד ארצו: "אולי פשוט נעזוב את האו"ם". רויטרס
"אני רוצה להבטיח שכשאני מקיים פגישה, היא תהיה בונה ותוביל למשהו". דוטרטה/רויטרס

אובמה, שנחת מוקדם יותר הלילה בלאוס לביקור ראשון במדינה של נשיא אמריקני, ישהה שם שלושה ימים וינכח בוועידה אזורית בהשתתפות מנהיגי מדינות בדרום-מזרח אסיה. דוטרטה, שהמריא הלילה אף הוא ללאוס, אמר לעיתונאים טרם עלה למטוס כי הוא מנהיג של מדינה ריבונית וחייב תשובות רק לעם הפיליפיני.

מוקדם יותר כינה אובמה את עמיתו הפיליפיני "נשיא צבעוני". כבר בשלב זה פרסמה וושינגטון הודעה לפיה נבדק אם זהו הזמן "לשיחות בונות ומועילות" עמו. "ברור שהעם הפיליפיני הוא בין חברינו ובעלי בריתנו הקרובים ביותר והפיליפינים היא בעלת ברית שלנו. עם זאת, אני תמיד רוצה להבטיח שכשאני מקיים פגישה, היא תהיה בונה ותוביל למשהו", אמר אז אובמה.

(עדכון ראשון: 3:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully