וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

350 שנים אחרי השריפה הגדולה: "לונדון עולה באש" - שוב

תושבים ותיירים רבים התכנסו על גדות נהר התמזה, לחזות בשריפת דגם של קו הרקיע של הבירה הבריטית, בסיום פסטיבל לציון השריפה שכילתה כ-80% מהעיר בשנת 1666. "מחזה ייחודי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דגם באורך של 120 מטרים של קו הרקיע של לונדון במאה ה-17 נשרף אמש (רביעי) כליל, לציון 350 שנים לשריפה הגדולה בעיר ב-2 בספטמבר 1666. שריפת הענק פרצה במאפייה בסמטת פודינג, וכילתה במשך ארבעה ימים כ-80% מהעיר, שמרבית המבנים בה היו אז מעץ. עם זאת, פחות מעשרה בני אדם נספו כתוצאה מהאש.

תושבים ותיירים רבים התכנסו על גדות נהר התמזה לצפות בשריפתו של הדגם, שעוצב על ידי האמן האמריקני דייוויד בסט. הלן מריג', מנכ"לית חברת Artichoke, שארגנה את הפסטיבל לציון השריפה שהסתיים בהצתת הדגם, סיפרה לרשת BBC: "הרגשתי הקלה כשזה באמת הצליח, כי אי אפשר לדעת באירועים חיים כאלה".

עוד בוואלה! NEWS:
"אנחנו צריכים להיות פה": כשאימא תרזה הצילה ילדים במלחמת לבנון
שני הרוגים ומאות אלפים ללא חשמל: הסופה "הרמין" מתקדמת במזרח ארה"ב
סוף דוב: מומחים מסכימים כי הפנדה כבר לא בסכנת הכחדה

רויטרס

טים מרלו, המנהל האמנותי של האקדמיה המלכותית לאמנויות, סיפר כי היה מדובר ב"מחזה ייחודי". לדבריו, "מעולם לא ראיתי שיתוף פעולה בין כל כך הרבה אנשים באופן כה מרגש ויוצא דופן, על מנת ליצור שחזור של קו הרקיע מלפני 350 שנים – ואז להצית אותו".

יותר מ-13 אלף בתים, בתי עסק ומבני ציבור, כולל קתדרלת סנט פול, הושמדו בשריפה. בעקבותיה, החלו מאמצי שיקום נרחבים, שכללו גם את הקמת קתדרלת סנט פול הנוכחית, שעדיין תופסת מקום של כבוד בקו הרקיע של לונדון המודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully