וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני פגישתם: נשיא הפיליפינים קרא לאובמה "בן זונה"

אי-פי ורויטרס

5.9.2016 / 17:34

רודריגו דוטרטה המשיך להשתלח במנהיגי העולם ותקף את נשיא ארה"ב בשל האפשרות שהאחרון יעלה בפניו את מלחמתו בסוחרי הסמים שגבתה את חייהם של יותר מ-2,000 איש. "עליו לכבד אותי", אמר. לא ברור אם הפגישה אכן תתקיים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא הפיליפנים רודריגו דוטרטה הזהיר היום (שני) את נשיא ארצות הברית ברק אובמה מפני התערבותו במלחמתו בסוחרי הסמים בארצו - אחרת "הוא יקלל את הבן זונה" כשהם ייפגשו מחר בלאוס. בעבר קילל הנשיא גם את מזכ"ל האו"ם באן קי מון ואת האפיפיור פרנציסקוס.

בטרם המריא דוטרטה ללאוס לקראת פתיחתו של פורום אזורי, הוא אמר כי הוא מנהיג של מדינה ריבונית והוא חייב תשובות רק לעם הפיליפיני. הוא אמר זאת כשנשאל על ידי אחד הכתבים כיצד יסביר לאובמה את מותם ללא משפט של יותר מ-2,000 חשודים בסחר ובשימוש בסמים מאז נכנס לתפקיד ב-30 ביוני.

לקריאה נוספת בנושא
הפיליפינים: 14 נהרגו בפיצוץ שאירע בעירו של הנשיא דוטרטה
מבחן ראשון לנשיא: קיצונים בפיליפינים ערפו ראש של שבוי
נשיא הפיליפינים נגד האו"ם: "הם בני זונות, אשקול לפרוש"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה עושה את מחוות הבחירות שלו לצד חיילים בצבא, 24 באוגוסט 2016. רויטרס
לא נוצר את לשונו. דוטרטה וקציני צבא בחודש שעבר/רויטרס

בסגנונו משוחרר הלשון, השיב דוטרטה: "אני נשיא של מדינה ריבונית ומזמן הפסקנו להיות קולוניה. אין לי שום אדון פרט לעם הפיליפיני, אף אחד ואף אחד. עליך לכבד אותנו, ולא רק לזרוק שאלות. 'פוטנג אינה' אני אקלל אותך בפורום הזה", אמר הנשיא, שהשתמש בביטוי בשפת הטגלוג המקומית שמשמעותו בן זונה.

בעקבות הדברים, לא ברור אם השניים אכן ייפגשו. אובמה, השוהה עדיין בסין במסגרת פסגת ה-G20, אמר כי הוא דוטרטה הוא "נשיא צבעוני" וושינגטון בודקת אם זהו הזמן "לשיחות בונות ומועילות" עמו. "הנחיתי את הצוות שלי לדבר עם עמיתיהם הפיליפינים לגלות אם זה הזמן לכך". לדברי אובמה, "ברור שהעם הפיליפיני הוא בין חברינו ובעלי בריתנו הקרובים ביותר והפיליפינים היא בעלת ברית שלנו. עם זאת, אני תמיד רוצה להבטיח שכשאני מקיים פגישה, היא תהיה בונה ותוביל למשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully