וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון לנשיא: קיצונים בפיליפינים ערפו ראש של שבוי

25.8.2016 / 17:49

הארגון האסלאמסטי אבו סיאף הוציא להורג שבוי מקומי, לאחר שמשפחתו סירבה לשלם כופר תמורת שחרורו. רודריגו דוטרטה הורה לצבא "להשמיד" את החמושים הפועלים בדרום המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(נשיא הפיליפינים מאיים לעזוב את האו"ם, השבוע)

הארגון האסלאמסטי אבו סיאף ערף את ראשו של שבוי פיליפיני בדרום המדינה ובתגובה הבטיח הנשיא רודריגו דוטרטה "למחוץ" אותו. דובר מטעם הצבא מסר היום (חמישי) כי החמושים רצחו אתמול את פטריק ג'יימס אלדובר ליד העיירה אינדאנן שבמחוז הדרומי סולו. הם השאירו את ראשו בשכונת מגורים. זאת התקרית הראשונה הקשורה לארגון מאז נכנס דוטרטה לתפקידו ביוני האחרון.

דובר הצבא מסר כי אלדובר, שנחטף ב-16 ביולי בעיירה ג'ולו, הוצא להורג לאחר שמשפחתו סירבה לשלם עבורו כופר. לאחר שנודע לנשיא על עריפת ראשו של השבוי, הוא הורה לכוחות הצבא: "סוחרי סמים, חסלו אותם. אבו סיאף, חסלו אותם. נקודה". אלפי חיילים נשלחו לאי סולו ולאי הסמוך בסילאן כדי להשתתף במבצע נגד אבו סיאף.

אבו סיאף הוגדר על ידי ארצות הברית והפיליפינים ארגון טרור בעקבות שורת פיגועים, חטיפות והוצאות להורג. בחודשים האחרונים הוא הוציא להורג שני אזרחי קנדה לאחר שאוטווה סירבה לשלם עבורם סכום כסף גדול. אזרחית מקומית אחרת שוחררה בטרם נכנס דוטרטה לתפקידו. אבו סיאף עדיין מחזיק בחטוף נורבגי ובכמה אזרחים מקומיים במעוזיו בג'ונגלים בדרום הפיליפינים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
הארגון שמקיז את דמה של מצרים שם את ישראל על הכוונת
אוקראינה מציינת 25 שנות עצמאות והנשיא מזהיר: פוטין רוצה הכל
"אני דואגת לאמי": שורדי הרעש באיטליה מחפשים את בני משפחתם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה עושה את מחוות הבחירות שלו לצד חיילים בצבא, 24 באוגוסט 2016. רויטרס
מבטיח למחוץ את הארגון. דוטרטה עושה את סימן הבחירות שלו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully