וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מציינת 25 שנות עצמאות והנשיא מזהיר: פוטין רוצה הכל

CNN

25.8.2016 / 16:35

בריאיון ל-CNN אמר פטרו פורושנקו כי נשיא רוסיה לא יסתפק בחצי האי קרים שאותו סיפח לפני שנתיים. "הוא הרס את כל הסדר הביטחוני", הוסיף. על הבחירות בארה"ב: "בטוח שתהיה תמיכה דו-מפלגתית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הזהיר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "רוצה שכל אוקראינה" תהיה חלק "מהאימפריה הרוסית". בריאיון מיוחד לכריסטיאן אמנפור מרשת CNN, שהתקיים אתמול (רביעי) לרגל ציון 25 שנות עצמאותה של אוקראינה, הוא אמר כי "זהו מצב זהה לחלוטין להפצצות הרוסיות בחאלב". לדבריו, "יש להן מטרה אחת – להפוך את העולם לפחות יציב ובטוח".

דבריו מגיעים ברקע מתיחות גוברת בין מוסקבה לבין קייב. החודש הזרימה רוסיה כוחות נוספים לחצי האי קרים, שאותו סיפחה לפני שנתיים וחצי, ובאוקראינה הזהירו מפני תרחיש של פלישה כוללת. לדברי פורושנקו, אילו היה נשאל ב-2013 אם יש סיכוי שרוסיה תכבוש את קרים, הוא היה משיב: "לא, זה לא הגיוני. יש קו אדום ופוטין לא יחצה אותו".

לקריאה נוספת בנושא
פעיל האופוזיציה הרוסי "פוטין במסכה" מבקש מקלט באוקראינה
ברקע המתיחות עם אוקראינה: פוטין מבקר בחצי האי קרים

רויטרס

לדבריו, "האגרסיביות הרוסית הרסה לחלוטין את הסדר הביטחוני שלאחר המלחמה הקרה". פורושנקו הוסיף כי המלחמה נמשכת – "המלחמה על החירות, המלחמה על הדמוקרטיה, המלחמה על הריבונות ועל השלמות הטריטוריאלית".

נשיא אוקראינה התייחס גם לבחירות בארצות הברית. "אין לי ספק שתהיה לנו תמיכה דו-מפלגתית לאחר הבחירות לנשיאות. אני סומך על הבחירה האחראית של העם האמריקני, לא משנה אם זה יהיה רפובליקני או דמוקרטי", אמר פורושנקו. המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אמר לאחרונה כי ייתכן שיש להכיר בסיפוח קרים לרוסיה, צעד שהוביל לסנקציות מערביות על מוסקבה.

תרגום הכתבה מ-CNN באחריות וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully