וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים נגד האו"ם: "הם בני זונות, אשקול לפרוש"

רודריגו דוטרטה גינה את האו"ם על כך שהעביר ביקורת על תכניתו למאבק בפשע שבמסגרתה הוצאו להורג ללא משפט רבים, ואיים להקים גוף מתחרה. "אם אתם כל כך חסרי כבוד פשוט אעזוב אתכם", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את האו"ם, שהעביר ביקורת על תכניתו השנויה במחלוקת למאבק בפשע שבמסגרתה נהרגו מאות בני אדם, ואיים לפרוש מהארגון ואף להקים גוף בינלאומי מתחרה. "אולי נחליט להיפרד מהאו"ם", אמר דוטרטה במסיבת עיתונאים. "אם אתם כל כך חסרי כבוד, כאלה בני זונות, פשוט אעזוב אתכם", הוסיף, תוך שהוא משתמש בלשון החריפה המאפיינת אותו.

דוטרטה הוסיף כי האו"ם לא עשה דבר עבור הפיליפינים, וציין כי יבחן אפשרות להקים גוף אחר. "אני אזמין את כולם, אולי אזמין את סין ואת מדינות אפריקה", ציין.

עוד כתבות מהעולם:
סנדרס מצטרף לקמפיין קלינטון: "טראמפ יהיה אסון למדינה"
ארה"ב: בית המשפט הקפיא עונש מוות לאדם שהורשע בסיוע לרצח
טורקיה: 30 הרוגים בפיגוע התאבדות בגן אירועים במזרח המדינה

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בנאום בפרלמנט, יולי 2016. רויטרס
"אולי נחליט להיפרד מהאו"ם". דוטרטה/רויטרס

יותר מ-1,500 איש החשודים בסחר בסמים ובעבירות נוספות נהרגו ללא משפט מאז שדוטרטה נכנס לתפקידו, והחל באופן מידי במאבקו בארגוני הפשיעה – דבר שהוביל לביקורת רבה מצד ארגוני זכויות אדם והאו"ם. אגנס קלאמרד, האחראית באו"ם על נושא ההוצאות להורג ללא משפט, אמרה בשבוע שעבר כי ההבטחה של דוטרטה, שבמסגרתה תינתן חסינות והטבות נוספות לאנשי כוחות הביטחון שיהרגו חשודים בסחר בסמים, מפר את החוק הבינלאומי.

גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון ביקר בחריפות את דוטרטה, שבמהלך קמפיין הבחירות שלו הבטיח להרוג 100 אלף עבריינים. "אני מגנה את תמיכתו בהרג ללא משפט – דבר שהוא בלתי-חוקי ומפר את הזכויות הבסיסיות ואת הזכות לחירות", אמר באן ביוני.

דוטרטה מרבה להשתמש במילים בוטות בנאומיו, ובחודשים האחרונים כינה את האפיפיור פרנציסקוס ואת שגריר ארצות הברית במנילה "בני זונות". ימים לאחר בחירתו השתמש באותה השפה נגד האו"ם ואמר: "שהאו"ם ילך להזדיין. הוא אפילו לא יכול לפתור את הטבח במזרח התיכון, הוא לא יכול לעשות דבר באפריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully