וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בית המשפט הקפיא עונש מוות לאדם שהורשע בסיוע לרצח

21.8.2016 / 5:00

בשבוע הבא אמור היה ג'פרי ווד לסיים את חייו בזריקת רעל לאחר שהורשע בסיוע לרצח מוכרת בחנות ב-1996. ואולם, בית המשפט לערעורים בטקסס נעתר לבקשת עורך דינו שהסביר כי חוות הדעת המרשיעה שקרית והורה על עיכוב ביצוע ההוצאה להורג

ג'פרי ווד נידון למוות בארצות הברית בגין סיוע לרצח. רויטרס
ישב באוטו, אינו חמוש, וחיכה לשותפו לדירה שביצע את השוד. ג'פרי ווד/רויטרס

בית המשפט לערעורים בטקסס שבארצות הברית הקפיא ביום שישי האחרון הוצאתו להורג של אדם שהורשע בסיוע לרצח, שתוכננה להתקיים בשבוע הבא. הפרשה העלתה לסדר היום את השאלה על מי ניתן להטיל עונש מוות.

ג'פרי ווד בן ה-43 אמור היה לסיים את חייו ב-24 באוגוסט על ידי זריקת רעל. זאת, לאחר שנידון למוות בגין חלקו בשוד חנות מכולת ב-1996 שבמהלכו נורתה למוות מוכרת בשם כריס קארן. בית המשפט לערעורים קיבל את עמדת עורכי דינו של ווד, לפיה הזכות להליך הוגן המעוגנת בחוקת ארצות הברית הופרה. זאת, בשל עדות שקר וראיות שווא שנמסרו לבית המשפט בערכאה נמוכה יותר.

בא כוחו של ווד, ג'ארד טיילר, ביקש לפסול את דבריו של עד מטעם התביעה, ד"ר ג'יימס גריגסון, פסיכיטאר שנחקר במסגרת הפרשה ב-1990. גריגסון טען בפני בית המשפט כי ווד מהווה איום על החברה ועלול לבצע מעשים אלימים נוספים בעתידו. על כן, הוא המליץ על עונש מוות. ואולם, ד"ר גריגסון סולק מאיגוד הפסיכיאטרים לאחר שנמצא כי ביצע עבירות אתיות במסגרת עבודתו, בהן אבחון נאשמים ברצח מבלי לפגוש אותם קודם לכן. על בסיס טענה זו ביקש כאמור טיילר לפסול את העדות המכרעת בהחלטה לגזור על הנאשם עונש מוות.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
טורקיה: 30 הרוגים בפיגוע התאבדות באולם אירועים
טראמפ מחזר אחרי קולות השחורים: "מה יש לכם להפסיד?"
מת אחיו של הילד שתמונת חילוצו בחאלב זעזעה את העולם

שלושה שוטרים נהרגו מירי בידי אדם חמוש, לואיזיאנה, ארה"ב. יולי 2016. רויטרס
"להוציא את העדות השקרית ולבחון מחדש את התיק"/רויטרס

"בית המשפט עשה את הדבר הנכון כאשר הורה על עיכוב ביצוע של ההוצאה להורג", אמר עו"ד טיילר והוסיף: "צריך להוציא את העדות השקרית של ד"ר גריגסון ולבחון מחדש את המקרה".

ווד חיכה לשותפו לדירה, דניאל ריניו, ברכב בזמן השוד ולא היה חמוש. התביעה טענה כי היה לו חלק בשוד וברצח, ואולם עורכי דינו גרסו כי הוא לא היה מודע לנעשה בתוך החנות. ריניו, שירה במוכרת, הוצא להורג ב-2002.

"אני לא מכיר מקרה שבו הוצא להורג אדם שההשתתפות שלו בפשע היא כל כך מינימלית", גרס עו"ד טיילר. על פי החוק בטקסס אדם יכול להיות מואשם ברצח גם אם העבירה בוצעה על ידי אדם אחר. מאז 1976 הוצאו בארצות הברית להורג עשרה בני אדם בגין סיוע לרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully