וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: 14 נהרגו בפיצוץ שאירע בעירו של הנשיא דוטרטה

מטען חבלה שהתפוצץ בעיר המרכזית דבאו, הביא לפציעתם של 70 בני אדם נוספים. ארגון הטרור אבו סיאף קיבל אחריות לאירוע. הנשיא המכהן, רודריגו דוטרטה, שהה בעיר בעת הפיצוץ והובא לאחר מכן לתחנת משטרה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נשיא הפיליפינים מאיים לעזוב את האו"ם, אוגוסט)

14 בני אדם נהרגו ו-70 נפצעו אתמול (שישי) בפיצוץ שאירע בשוק הלילה של העיר דבאו, אחת מהערים הגדולות בפיליפינים ועירו של הנשיא המכהן, רודריגו דוטרטה. מהרשויות במדינה נמסר כי הפיצוץ נגרם ממטען חבלה מאולתר. ארגון הטרור האסלאמי אבו סיאף קיבל אחריות למעשה.

הפיצוץ עצמו אירע מחוץ למלון היוקרתי "מרקו פולו" שבעיר. דוטרטה, שהיה ראש עיריית דבאו, שהה בעיר בעת הפיצוץ והובא לתחנת משטרה לאחריו – כך נמסר מבנו, פאולו, סגן ראש עיריית דבאו.

עוד בוואלה! NEWS:
ממשלת אוזבקיסטן מאשרת: נשיא המדינה אסלאם קרימוב מת בגיל 78
דיווח: קוריאה הצפונית הוציאה להורג שני בכירים ש"מרדו" במנהיג
שישה איקסים בשנתיים: האישה שמחסלת את סוחרי הסמים בפיליפינים

זירת פיצוץ בעיר דבאו שבפיליפינים, ספטמבר 2016. AP
צוותי חבלנים עדיין מחפשים אחר ראיות. זירת הפיצוץ, אמש/AP

פעולות הטרור של ארגון אבו סיאף ממשיכות להתרחש בפיליפינים לעתים קרובות. בשבוע שעבר דווח כי הארגון האסלאמסטי ערף את ראשו של שבוי פיליפיני בדרום המדינה. כמו כן, דובר מטעם הצבא מסר כי החמושים רצחו שלשום את פטריק ג'יימס אלדובר ליד העיירה אינדאנן שבמחוז הדרומי סולו, והשאירו את ראשו בשכונת מגורים.

הארגון אבו סיאף הוגדר על ידי ארצות הברית והפיליפינים ארגון טרור בעקבות שורת פיגועים, חטיפות והוצאות להורג. בחודשים האחרונים הוא הוציא להורג שני אזרחי קנדה לאחר שאוטווה סירבה לשלם עבורם סכום כסף גדול. אזרחית מקומית אחרת שוחררה בטרם נכנס דוטרטה לתפקידו. אבו סיאף עדיין מחזיק בחטוף נורבגי ובכמה אזרחים מקומיים במעוזיו בג'ונגלים בדרום הפיליפינים.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully