וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קוריאה הצפונית הוציאה להורג שני בכירים ש"מרדו" במנהיג

30.8.2016 / 9:08

עיתון בדרום דיווח מפי גורמים עלומי שם כי שר החקלאות לשעבר ובכיר במשרד החינוך הוצאו להורג לאחר שלא צייתו לפקודותיו של קים ג'ונג און. המשטר חיסל שורת בכירים מאז עלה לשלטון הדיקטטור הצעיר

צילום: AP, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית הוציאה להורג בפומבי שני גורמים בכירים בתחילת החודש לאחר שלא צייתו למנהיג קים ג'ונג און - כך דיווח היום (שלישי) עיתון בקוריאה הדרומית. תהיה זאת הוצאה להורג נוספת שמתקיימת במסגרת הטיהורים של המנהיג הצעיר, אם אכן היא התרחשה.

לפי הדיווח ב"ג'ונגאנג ליבו", שציטט גורמים עלומים המעורים בנעשה בצפון, הקורבנות היו שר החלקאות לשעבר הוואנג מין ורי יונג ג'ין, גורם בכיר במשרד החינוך. הדיווח לא אומת בידי גורם עצמאי והמשרד לאיחוד של קוריאה הדרומית לא הגיב.

כמה דיווחים קודמים בתקשורת בקוריאה הדרומית על הוצאות להורג במדינה השכנה התגלו כלא מדויקים. פיונגיאנג ממעטת להכריז בפומבי על טיהורים או על הוצאות להורג, על אף שהתקשורת הרשמית אישרה את מותו של דודו של קים ב-2012, שנחשב לאדם השני החזק ביותר במדינה המבודדת. ג'אנג סונג ת'יק הורשע בפלגנות ובפשעים נגד הכלכלה.

הדיווח עלה זמן לא-רב אחרי עריקתו של סגן השגריר הצפון קוריאני בבריטניה שהגיע לסיאול יחד עם משפחתו. המהלך גרם למבוכה רבה במשטרו של קים, שהאשים אותו בשורת פשעים, כולל אונס ילדים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חוגג לאחר שיגור טיל בליסטי מצוללת, אוגוסט 2016. רויטרס
קים ג'ונג און חוגג שיגור של טיל בליסטי מצוללת, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully