וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אוזבקיסטן מאשרת: נשיא המדינה אסלאם קרימוב מת בגיל 78

2.9.2016 / 20:07

הנשיא אושפז בשבוע שעבר בבית החולים, ולאחר דיווחים ממקורות דיפולמטיים, הממשלה אישרה את מותו. לקרימוב אין יורש והחשש הוא כי כעת תתערער היציבות במדינה המוסלמית בת 32 מיליון התושבים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת אוזבקיסטן אישרה הערב (שישי) את מותו של נשיא המדינה אסלאם קרימוב. זאת, לאחר דיווחים משלושה מקורות דיפלומטיים לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד נמסר מהמדינה, כי הלווייתו של קרימוב תיערך מחר, בעיר סמרקנד שבה נולד.

קרימוב בן ה-78 הוא מנהיגה היחיד של אוזבקיסטן מאז קיבלה את עצמאותה בשנת 1991 ואין לו יורש. לפני כשבוע הודיעה הממשלה בטשקנט כי קרימוב מאושפז בבית חולים.

מוקדם יותר היום מסרה הממשלה האוזבקית כי מצבו של קרימוב הידרדר ביממה האחרונה והוא מוגדר אנוש. הרשויות בעיר סמרקנד גייסו כבר אתמול עובדי ציבור רבים על מנת לנקות ולסדר את הרחובות המרכזיים של העיר. זאת ככל הנראה כדי להתכונן להלווייה.

שלשום ניסתה בתו של קרימוב להזים את השמועות שהיו אז על מותו ואמרה כי אביה מתאושש משבץ מוחי. בהודעה ברשת החברתית אינסטגרם הודתה לולה קרימובה - הבת הצעירה של המנהיג הוותיק - לאלו שהביעו את תמיכתם ואמרה כי זה מסייע לאביה להחלים.

לקריאה נוספת:
בת הרודן מאוזבקיסטן מפריכה שמועות על מותו: "הוא מתאושש מהשבץ"
אוזבקיסטן: מחלתו המסתורית של הדיקטטור מאיימת על היציבות

נשיא אוזבקיסטאן, איסלאם קרימוב, אושפז בביה"ח כשהוא סובל מדימום תוך גולגלתי. רויטרס
מותו עלול לערער את היציבות. אסלאם קרימוב/רויטרס

תחת שלטונו של קרימוב, הידקו כוחות הביטחון את שליטתם באוזבקיסטן. כישלון בהשגת הסכמה לגבי העברת השלטון עלול לערער את היציבות במדינה המוסלמית בת 32 מיליון התושבים, הנמצאת מצפון לאפגניסטן ומשמשת מטרה לארגונים אסלאמיסטיים קיצוניים במחוז העשיר במשאבים ושעליו מתחרות רוסיה, סין והמערב.

לקרימוב אין בנים, שעשויים היו לשמש יורשיו במדינה הפטריארכלית. בתו הבכורה גולנרה לא הופיעה בציבור מאז 2014 והושמה מאז תחת מעצר בית. בתו הצעירה לולה היא שגרירת המדינה באונסק"ו.

(עדכון ראשון: 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully