וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוזבקיסטן: מחלתו המסתורית של הדיקטטור מאיימת על היציבות

29.8.2016 / 14:27

בתו של אסלאם קרימוב הודיעה כי אביה בן ה-78 סובל משטף דם במוחו וכי לא ברור מה יעלה בגורלו. הנשיא, שנמצא בשלטון מאז 1989, מנהל את המדינה המרכז-אסייתית ביד רמה אולם אין לו יורש ברור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בתו של נשיא אוזבקיסטן אסלאם קרימוב הודיעה היום (שני) כי אביה מאושפז בבית חולים בעקבות שטף דם במוחו. לולה קרימובה כתבה הודעה באינסטגרם שבה סיפרה כי אביה סבל משטף הדם בשבת ועתה הוא במצב יציב ותחת השגחה צמודה. היא אמרה כי מוקדם מדי לתת הערכות לגבי החלמתו.

קרימוב, בן 78, שולט ברפובליקה הסובייטית לשעבר שבמרכז אסיה מאז 1989. אתמול פרסמה הממשלה בטשקנט הודעה לא-שגרתית שבה נמסר על אשפוזו של קרימוב. עם זאת, לא נמסרו פרטים נוספים על מצבו הרפואי.

תחת שלטונו של קרימוב, כוחות הביטחון הידקו את שליטתם באוזבקיסטן. דיווחים עצמאיים מהמדינה הם נדירים. כישלון בהשגת הסכמה לגבי העברת השלטון עלול לערער את היציבות במדינה המוסלמית בת 32 מיליון התושבים, הנמצאת מצפון לאפגניסטן ומשמשת מטרה לארגונים אסלאמיסטיים קיצוניים במחוז העשיר במשאבים ושעליו מתחרות רוסיה, סין והמערב.

לקרימוב אין בנים, שעשויים היו לשמש יורשיו במדינה הפטריארכלית. בתו הבכורה גולנרה לא הופיעה בציבור מאז 2014 והושמה מאז תחת מעצר בית. בתו הצעירה לולה היא שגרירת המדינה באונסק"ו.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן טוענת כי מל"ט אמריקני חדר לשטחה - והסתלק לאחר שהוזהר
תימן: יותר מ-50 הרוגים בפיגוע התאבדות של דאעש בעיר עדן
ארה"ב מגנה את הלחימה של טורקיה בכורדים בסוריה: "בלתי מתקבל"

נשיא אוזבקיסטן איסלאם קרימוב במהלך חגיגות תחילת האביב, מרץ 2015. AP
בתו הבכורה לא נראתה בציבור זה שנתיים. קרימוב בשנה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully