וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת הרודן מאוזבקיסטן מפריכה שמועות על מותו: "הוא מתאושש מהשבץ"

31.8.2016 / 12:38

אסלאם קרימוב מאושפז מאז שבת ושמועות על כך שחלף מהעולם נפוצו בכמה כלי תקשורת. בתו הצעירה טוענת כי התמיכה באביה, שלו אין יורש ברור, מסייעת לו להחלים. בינתיים, בוטלו אירועים לציון יום העצמאות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בתו של נשיא אוזבקיסטן אסלאם קרימוב אמרה היום (רביעי) כי אביה מתאושש משבץ מוחי וניסתה להזים את השמועות על מותו. בהודעה באינסטגרם הודתה לולה קרימובה - הבת הצעירה של המנהיג הוותיק - לאלו שהביעו את תמיכתם ואמרה כי זה מסייע לאביה להחלים.

הודעתה מגיעה לאחר דיווחים בכמה כלי תקשורת על כך שקרימוב בן ה-78, מנהיגה היחיד של אוזבקיסטן מאז קיבלה את עצמאותה ב-1991, הלך לעולמו בעקבות השבץ.

הממשלה בטשקנט לא מסרה שום הצהרה מאז יום שבת, אז הודיעה כי קרימוב, שלו אין יורש ברור, מאושפז בבית חולים. עם זאת, היא ביטלה אירוע שהיה אמור להתקיים הבוקר כמדי שנה ושבמהלכו נפגש קרימוב עם הציבור לזכר קורבנות הדיכוי הסובייטי.

הממשלה אף ביטלה קונצרט עבור גורמים רשמיים ודיפלומטים בכירים שמתקיים מדי שנה בערב יום העצמאות, שמצוין ב-1 בספטמבר, כך לפי גורם דיפלומטי. הרשויות בעיר הבירה מסרו כי החגיגות למען הקהל הרחב יתקיימו מחר כסדרן. לא ברור אם מישהו אחר יישא הערב נאום במקומו של קרימוב.

עוד ידיעות מהעולם
סומליה: יותר מ-20 נהרגו בפיצוץ מכונית תופת מחוץ למלונות בבירה
פחות אהוד מדואר זבל ומפשפשים: 0% מהשחורים תומכים בטראמפ

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם נשיא אוזבקיסטן איסלאם קרימוב, 16 באוגוסט 2015. רויטרס
שלט באוזבקיסטן מאז עצמאותה. קרימוב ופוטין, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully