וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן מגביר את הקצב: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בקאבול

5.9.2016 / 23:26

שני פיצוצים בזה אחר זה התרחשו בסמוך למשרד ההגנה בבירת אפגניסטן, ובהם נהרגו גם גנרל ומפקדים בכירים במשטרה. כמה שעות לאחר מכן אירע פיצוץ עז נוסף בעיר ואחריו התנהלו חילופי אש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סדרת פיגועים הרעידה היום (שני) את קאבול, בירת אפגניסטן, וגבתה את חייהם של עשרות בני אדם. בשעות הערב אירע פיצוץ עז במרכז העיר ואחריו החלו חילופי אש. לא ברור כמה אנשים נפגעו בתקרית.

בשעות הצהריים פתח טליבאן במתקפה בסמוך למשרד ההגנה שגרמה למותם של 24 בני אדם, בהם גורמי ביטחון בכירים. לפי הרשויות, עוד 91 בני אדם נפצעו. שני פיצוצים רצופים התרחשו באזור צפוף בסמוך למבני ממשלה, לשוק ולמחלף תנועה מרכזי. חיילים, שוטרים ואזרחים שהגיעו לזירה כדי לסייע לנפגעים מהפיצוץ הראשון נפגעו מהפיצוץ השני שנגרם ממחבל מתאבד שפוצץ את עצמו.

"כשהפיצוץ הראשון אירע, אנשים התאספו בזירה, וכשהפיצוץ השני שהיה חזק מאוד התרחש נהרגו אנשים רבים", אמר סמיאללה סאפי, שהיה עד למתקפה. גורם במשרד ההגנה מסר כי בין ההרוגים היה גנרל בצבא ושני מפקדים בכירים במשטרה.

זירת פיגוע התאבדות בקאבול, בירת אפגניסטן, 5 בספטמבר 2016. AP
זירת הפיגוע בסמוך למשרד ההגנה בקאבול, היום/AP

טליבאן קיבל אחריות על המתקפה בשעות הצהריים וטען כי הוא הרג 59 קצינים ומפקדים. לוחמי הארגון הגבירו בשבועות האחרונים את מתקפותיהם נגד הממשלה הנתמכת בידי המערב, לאחר הפוגה קצרה שחלה עם חיסול המנהיג מולה אחטאר מנסור.

רק לפני שבועיים הסתערו חמושים על האוניברסיטה האמריקנית בעיר והרגו 13 בני אדם. המתקפה היום הייתה הקטלנית ביותר בעיר מאז נהרגו כ-80 בני אדם בפיצוץ מחבל מתאבד בהפגנה ב-23 ביולי. שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה קיבלה אחריות.

הממשלה נערכת לוועידת פסגה בבריסל בחודש הבא, שם יתכנסו המדינות התורמות לאפגניסטן החוששות מיכולות כוחות הביטחון להתגבר על טליבאן. עם זאת, הן צפויות להבטיח להמשיך ולסייע לקאבול בשנים הקרובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת פיגוע התאבדות בקאבול, בירת אפגניסטן, 5 בספטמבר 2016. AP
כוחות ביטחון בזירת הפיגוע, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully