וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ של המזרח" כבש את הפיליפינים: "על מושחתים לפרוש או למות"

11.5.2016 / 0:23

המועמד האנטי-ממסדי רודריגו דוטרטה, שהבטיח להוציא להורג ללא משפט עבריינים, מוביל בפער עצום אחרי ספירת רוב הקולות. הוא זכה לתמיכה נרחבת בשל הבטחתו למגר את השחיתות והפשע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רודריגו דוטרטה, ראש עיריית דוואו שבדרום הפיליפינים, זכה בבחירות לנשיאות המדינה – כך עולה מספירת יותר מ-90% מקולות הבורחים. דוטרטה, שניהל קמפיין תקיף שבו הבטיח לנקוט יד קשה נגד פושעים, אמר אתמול (שלישי) כי הוא מתכנן לשנות את שיטת המשטר, שבמסגרתה המחוזות המוזנחים במדינת האיים יקבלו יותר סמכויות מאשר הבירה מנילה "האימפריאלית".

ניצחונו טרם הוכרז באופן רשמי, אך הוא מחזיק ביתרון עצום על פני שני יריבו הקרובים ביותר, שהודו בהפסדם. לפי הספירה, הוא קיבל כמעט כ-40% מהקולות. 54 מיליון תושבים היו בעלי זכות הצבעה. לא ברור מתי זכייתו תוכרז, אך הוא צפוי להיכנס לתפקידו ב-30 ביוני. אתמול התקיימו גם בחירות לתפקיד סגן הנשיא, שם מובילה מועמד הממשלה היוצאת מריה לאונור רוברדו על בנו של הרודן לשעבר פרדיננד מרקוס, הנושא את שמו.

רודריגו דוטרטה, הנשיא החדש של הפיליפינים, אחרי הצבעתו בבחירות, 10 באי 2016. רויטרס
לא ידוע עוד מתי ניצחונו הרשמי יוכרז. דוטרטה, אמש/רויטרס

דוברו של דוטרטה אמר כי הוא ינסה להגיע לקונצנזוס לאומי כדי לשנות את החוקה, כך שהמשטר הנשיאותי האוניטרי יהפוך למשטר פדרלי פרלמנטרי. התכנית תואמת את האידיאולוגיה האנטי-ממסדית של הנשיא המסתמן, שנשבע להילחם בשחיתות ובפשיעה ברחבי המדינה. הוא הוסיף כי דוטרטה ינסה להגיע גם להסכם שלום עם ארגוני המורדים הפועלים בדרום, שאותם מנסה הממשלה להכניע באמצעות כוח צבאי.

המועמד בן ה-71 הושווה במהלך הקמפיין למועמד המסתמן לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית דונלד טראמפ, בשל הרטוריקה המתלהמת שלו. הוא זכה באהדה נרחבת בקרב הציבור בשל המיאוס כלפי האליטה השלטונית, שנכשלה בצמצום העוני ובאי-השוויון למרות שנים של צמיחה כלכלית גבוהה. הוא הבטיח להשיב את החוק והסדר במדינה, אך תמיכתו בהוצאות להורג ללא משפט של עבריינים ושל סוחרי סמים עוררה זיכרונות מדאיגים מעברה הדיקטטורי של הפיליפינים.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully