וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים על שגריר ארה"ב: הומו בן זונה שהתערב בבחירות

רודריגו דוטרטה ממשיך לעורר סערות והפעם הוא תקף בחריפות את השגריר האמריקני, שלטענתו עסק בעניינים לא לו. בעקבות זאת, השגריר הפיליפיני בוושינגטון זומן לשיחה. "היחסים חזקים", טוענת מנילה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(דוטרטה מושבע לנשיאות בחודש יוני)

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה כינה את שגריר ארצות הברית במדינה "הומו בן זונה" ובתגובה זומן השגריר בוושינגטון לשיחת הבהרה. הנשיא החדש שלא מפסיק לגרום לשערוריות השתמש במילת גנאי כדי להביע את חוסר שביעות רצונו כלפי השגריר פיליפ גולדברג בריאיון לטלוויזיה ששודר ביום שישי. עם זאת, משרד החוץ של הפיליפינים מסר אתמול (רביעי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי היחסים בין שתי המדינות נותרו חזקים.

"כמו שאתה יודע, אני נלחם עם השגריר ההומו שלו (של ג'ון קרי) והבן זונה. הוא מעצבן אותי", אמר דוטרטה בריאיון. המחלוקת בין השניים החלה עוד במהלך הקמפיין של הנשיא, שנבחר ברוב קולות בחודש מאי. דוטרטה אמר כי הוא רצה לאנוס את התיירת האוסטרלית "היפה" שהותקפה מינית ונרצחה במהומות שאירעו ב-1989 בבית כלא בעיר דבאו, שבראשה עמד במשך שני עשורים.

לקריאה נוספת בנושא
מצעד הבושה של "המעניש": המאבק בסמים מגיע לבכירים הפיליפינים
הצד האפל במלחמתו של "המעניש" בסוחרי הסמים בפיליפינים
אחרי 150 אלף הרוגים: הפיליפינים הכריזה הפסקת אש עם הקומוניסטים

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בנאום בפרלמנט, יולי 2016. רויטרס
לא שומר על לשונו. דוטרטה בחודש שעבר/רויטרס

גם השגריר האמריקני וגם השגריר האוסטרלי גינו בחריפות את ההערותיו בנושא. "הוא התערב במהלך הבחירות ומסר הצהרות. הוא לא היה אמור לעשות זאת", אמר הנשיא ביום שישי. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי השגריר הפיליפיני פטריק צ'ואסוטו זומן ביום שני כדי לדון בדברי דוטרטה. "ניסו להבין מדוע ההצהרות הללו נמסרו", אמרה הדוברת אליזבת טרודו.

ממשרד החוץ במנילה נמסר אתמול כי אכן התקיימה פגישה, אולם נטען כי השגריר "הוזמן למחלקת המדינה כדי לדון באופן כללי ביחסים בין המדינות, שנותרו חזקים". הפיליפינים הייתה בעבר קולוניה אמריקנית ומאז שמרה על ברית צבאית עם ארצות הברית.

(עדכון אחרון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully