וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הבושה של "המעניש": המאבק בסמים מגיע לבכירים הפיליפינים

8.8.2016 / 20:45

עשרות גורמי ממשל שקשורים לכאורה לסחר בסמים התייצבו במטה המשטרה במנילה, יום לאחר שהנשיא איים בצעדים אם לא יעשו זאת תוך יממה. מפכ"ל המשטרה לאנשיו: "אני אהרוג אתכם אם לא תשתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: השבעתו של דוטרטה לנשיאות, לפני כחודש וחצי)

עשרות גורמים בממשל הפיליפיני ובשורות המשטרה הסגירו היום (שני) את עצמם לרשויות, יום לאחר שהנשיא החדש רודריגו דוטרטה טען כי הם קשורים לסחר בסמים. מאז עלייתו לשלטון של דוטרטה בחודש יוני, יותר מ-400 חשודים בסחר בסמים נהרגו מירי משטרתי – כפי שהבטיח הנשיא, שזכה לכינוי "המעניש".

27 ראשי עיריות ו-31 שוטרים, כולל מפקד מחוז, הגיעו היום למטה המשטרה הלאומית בבירה מנילה, בבקשה לטהר את שמם, לאחר שהנשיא העניק להם 24 שעות לעשות זאת – או שישלח אליהם את רשויות האכיפה. דוטרטה פרסם רשימה של כ-160 גורמים בכירים שקשורים, לדבריו, לסחר בסמים.

עוד בוואלה! NEWS:
הצד האפל במלחמתו של "המעניש" בסוחרי הסמים בפיליפינים
אחרי 150 אלף הרוגים: הפיליפינים הכריזה הפסקת אש עם הקומוניסטים
בעקבות לחץ סיני: בדרום-מזרח אסיה לא אימצו את הפסיקה של האג

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בנאום בפרלמנט, יולי 2016. רויטרס
השיימינג עבד. דוטרטה בפרלמנט/רויטרס

מלבד גורמי מנהל מחוזי ושוטרים, הרשימה כללה גם שני שוטרים בכירים בדימוס, חיילים, שופטים וחבר פרלמנט לשעבר. אלא שהיום פנתה נשיאת בית המשפט העליון מריה לורדס סרניו לדוטרטה, וטענה כי היא היחידה בעלת הסמכות להתמודד עם עבירות של שופטים. דובר המשטרה דיונרדו קרלוס הוסיף כי כל השוטרים המעורבים נחקרו ונשקיהם הוחרמו. "הם יעברו לטיפול משפטי", הבהיר.

"אני רוצה שינוי", סיפר איש עסקים, ששמו הופיע ברשימת ה"שיימינג" של הנשיא, לאחר פגישתו עם מפכ"ל המשטרה רונלד דלה רוסה. השוטרים שתחת פיקודו של דלה רוסה קיבלו נזיפה רשמית, והמפכ"ל איים להוציאם להורג אם ימשיכו לעסוק בסחר בסמים. "אני זועם", אמר בשיחה עם בכירי המשטרה. "אני מתבייש. אנחנו צריכים להיות אלה שעוצרים את האנשים האלה, אבל אנחנו מגנים עליהם. אני אהרוג אתכם אם לא תשתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully