וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 150 אלף הרוגים: הפיליפינים הכריזה הפסקת אש עם הקומוניסטים

25.7.2016 / 14:30

בנאום הראשון בפני האומה, הנשיא דוטרטה הודיע על המהלך החד-צדדי, שנועד לסיים את הסכסוך העקוב מדם. הוא הפציר בארגון המורדים לשתף פעולה. "אנחנו הולכים לשום מקום וזה נהיה קטלני מיום ליום"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הכריז היום (שני) על הפסקת אש חד-צדדית עם המורדים הקומוניסטים שתיכנס לתוקפה באופן מידי. הוא הפציר בלוחמים המאואיסטים החברים בארגון "צבא העם החדש" לשתף פעולה כדי לסיים עשורים רבים של לחימה ולהביא לחידוש שיחות השלום.

בנאום הראשון שנשא לאומה בפני הקונגרס, אמר הנשיא כי הוא מעוניין ב"שלום קבוע ומתמשך" בטרם תסתיים כהונתו בת שש השנים. הוא נכנס לתפקידו ב-30 ביוני. כשהוא פונה ללוחמי הגרילה, קרא דוטרטה: "בואו נסיים את עשרות שנות המארבים והעימותים. אנחנו הולכים לשום מקום וזה נהיה קטלני מיום ליום".

ההתקוממות הקומוניסטית, אחת הארוכות ביותר באסיה, גרמה למותם של 150 אלף לוחמים ואזרחים ופגע בהתפתחות הכלכלה, במיוחד באזורים כפריים שם למורדים יש נוכחות גדולה.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה במגרש כדורעף במנילה, יולי 2016. רויטרס
מנסה לקדם את השלום. נשיא הפיליפינים דוטרטה, החודש/רויטרס

הנשיא דוטרטה אמר גם כי ממשלו מוכן לקיים שיחות שלום עם המורדים המוסלמים בדרום המדינה, שם הוא שירת במשך שנים רבות כראש העיר דבאו. בתקופת כהונתו הוא קנה לעצמו שם בתור מי שנוקט יד קשה נגד הפשע המשתולל בטרם כבש את הנשיאות.

הצבא בירך על הכרזת הנשיא, אולם הצהיר כי הוא "יישאר מוכן ונחוש להגן על עצמו ולרדוף אחרי חמושים במקרה שיותקף בידי גורמים מ'צבא העם החדש'". דובר מטעם הכוחות המזוינים מסר כי "המפקד העליון יזם צעד אמיץ ואנו תומכים במאמציו להביא שלום בר-קיימא ומתמשך".

צוותי משא ומתן מטעם הממשלה נפגשו עם נציגי המורדים והסכימו לחדש את השיחות בחודשים הקרובים. אחד ממנהיגיהם החי בגלות באירופה, חוזה מריה סיסון, מתכנן לשוב למדינה בקרוב ולהיפגש עם הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully