וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקרא לו "בן זונה": אובמה נפגש עם נשיא הפיליפינים

נשיא ארה"ב נועד לזמן קצר עם דוטרטה בשולי הפסגה האזורית בלאוס, אחרי שהאחרון קילל אותו ובעקבות זאת בוטלה הפגישה הרשמית. הוא תקף את סין ואמר כי הפסיקה של האג מחייבת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש אתמול עם עמיתו הפיליפיני רודריגו דוטרטה, אחרי התקרית הדיפלומטית שלה גרם האחרון שקרא לאובמה "בן זונה". הם נועדו לזמן קצר ולחצו ידיים בפגישה לא רשמית שהתקיימה בשולי ועידה אזורית בלאוס. הבוקר (חמישי) הוא עמד לימינה של מנילה כשהזהיר את בייג'ינג מנקיטת פעולות חד-צדדיות בים סין הדרומי, והדגיש בפניה כי החלטת בית הדין בהאג מחייבת.

"הפסיקה התקדימית והמחייבת מחודש יולי סייעה להבהיר את הזכויות במי האזור", הבהיר נשיא ארצות הברית בפני מנהיגי האזור. דבריו צפויים לעורר זעם בסין, שפועלת באגרסיביות בנתיב השיט האסטרטגי שעליו היא תובעת שליטה כמעט מוחלטת. בית הדין לבוררות הכריע לטובת הפיליפינים, שהגישה את התביעה בטענה כי מהלכיה של בייג'ינג מפרים את זכויותיה הבינלאומיות.

הסכסוך הימי האפיל על הוועידה ומנילה הציגה במהלכה תמונות שחושפות בנייה חדשה על השרטון סקרבורו, סלע המחלוקת עם בייג'ינג. עם זאת, הטענות הללו נדחו על ידי סין וגם בארצות הברית המעיטו בחשיבותן. האזור נמצא רק 230 ק"מ מהאי המרכזי של הפיליפינים, שם מוצבים כוחות של צבא ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר שכינה אותו "בן זונה": אובמה ביטל את פגישתו עם נשיא הפיליפינים
יום לפני פגישתם: נשיא הפיליפינים קרא לאובמה "בן זונה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בלאוס, 8 באוגוסט 2016. רויטרס
תגובתו צפויה לעורר זעם בסין. אובמה, היום/רויטרס

אובמה ודוטרטה היו אמורים להיפגש ביום שלישי, אך הבית הלבן ביטל זאת בשל העלבון שהטיח נשיא הפיליפינים, שהביע חרטה על כך. שר החוץ שלו פרפקטו יסאי בירך על הפגישה: "אני מאוד שמח שזה קרה. הכול נובע מהעובדה שהיחסים בין הפיליפינים לארצות הברית הם חזקים". לפי יסאי ועוזרים של דוטרטה, הפגישה נמשכה למשך שתי דקות בזמן שהמתינו להתיישב בכיסאם לארוחת הערב בטרם הוועידה היום.

השגריר של הפיליפינים בלאוס, מרסיאנו פיינור, אמר כי התקרית עם אובמה היא חלקת מעקומת הלמידה של דוטרטה, שעדיין זקוק לזמן כדי להשלים את המעבר מראש עיר לנשיא מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully