וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וונדר וומן" כבר לא: האו"ם ביטל את מינוי גיבורת העל לשגרירה

פחות מחודשיים לאחר ההכרזה על מינוי דמות הקומיקס לשגרירת כבוד, הארגון הכריז על ביטולו בצל ביקורת חריפה בעולם ובשורות האו"ם. "משתמשים בדמות מינית, בזמן שהכותרות הראשיות בעולם מחפיצות נשים"

צילום: רויטרס

פחות מחודשיים לאחר מינויה של "וונדר וומן" לתפקיד שגרירת כבוד של האו"ם, הארגון הכריז היום (שלישי) על ביטולו. התואר הרשמי הוענק לגיבורת העל במסגרת פרויקט להעצמת נשים, אולם נשמעה עליו ביקורת רבה, בטענה שמדובר בבחירה לא ראויה. בעצומה נגד המהלך, שעליה חתמו כ-45 אלף בני אדם, נטען כי המינוי "לא מכיל את כל התרבויות ואינו רגיש לכלל". לשון העצומה, "העובדה שהאו"ם משתמש בדמות מינית בזמן שהכותרות הראשיות בארצות הברית ובעולם מחפיצות נשים מדאיגה".

דובר האו"ם ג'פרי ברז לא מסר את הסיבה להחלטה להשיל מ"וונדר וומן" את התואר, והדגיש כי פרויקטים שבהם נעשה שימוש בדמויות פיקטיביות נמשכים בדרך כלל חודשים ספורים בלבד. טקס המינוי של גיבורת העל לשגרירה נערך במטה האו"ם בניו יורק ביום שבו מלאו לדמות הקומיקס 75 שנים. באירוע השתפו השחקניות לינדה קרטר וגל גדות, שגילמו את "וונדר וומן" על המסך הגדול.

הטקס לא עבר בשקט ועובדים של האו"ם מחו במהלכו על מינויה. "למה אנחנו צריכים להשתמש בדמות בעלת אופי מיני מסרט מצויר?", אמרה אליזבת לף, אחת מהעובדים המוחים. עובדת נוספת הניפה שלט שבו נכתב: "נשים ראויות לשגרירה אמיתית". היא טענה כי "זה לא המסר שצריך להעביר לנערות או אפילו לבנים". בנוסף, במהלך הטקס הפנו העובדים את גם לבמה, וחלקם אף הניפו אגרופים באוויר.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נפגש עם קניה ווסט במנהטן: "תשמור על עצמך, אחי"
המבקר הבולט של פוטין הכריז: "אתמודד לנשיאות רוסיה"
מזכ"ל האו"ם החדש נשבע לתפקיד: "אקשיב למצפוני"

לינדה קרטר וגל גדות בטקס מינוי וונדר וומן לשגרירה של כבוד של האו"ם, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
קרטר וגדות בטקס הרשמי באו"ם, בחודש אוקטובר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully