וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתנגדויות: האו"ם מינה את וונדר וומן לשגרירה של כבוד

גיבורת העל המצוירת קיבלה את המינוי במסגרת פרויקט להעצמת נשים וילדות. אלא שעשרות עובדי האו"ם לא אהבו את הבחירה ומחו על כך במהלך הטקס. "למה אנחנו צריכים להשתמש בדמות בעלת אופי מיני מסרט מצויר?"

צילום: רויטרס

האו"ם מינה אמש (שישי) את גיבורת העל וונדר וומן לשגרירה של כבוד במסגרת פרויקט להעצמת נשים וילדות. הטקס במטה האו"ם בניו יורק נערך ביום שבו מלאו לדמות הקומיקס 75 שנה, בהשתתפות השחקניות לינדה קרטר וגל גדות - וונדר וומן בעבר ובהווה. אך הטקס לא עבר בשקט, כשעובדים של האו"ם מחו במהלכו על מינויה וטענו כי מדובר בבחירה לא נכונה.

יותר מאלף חתימות נאספו בעצומה שנפתחה על ידי עובדי האו"ם, שביקשו מהמזכ"ל באן קי מון לשקול מחדש את המינוי. לדבריהם, "המסר שהאו"ם מעביר לעולם עם המינוי הזה מאכזב מאוד". עוד נכתב בעצומה כי "אולי היוצרים המקוריים התכוונו שוונדר וומן תייצג אישה חזקה ועצמאית, 'לוחמת' עם מסר פמיניסטי, המציאות היא שבגלגול הנוכחי מדובר בדמות של אישה לבנה עם חזה גדול ופרופורציות בלתי אפשריות, בלבוש מינימאלי".

עוד בוואלה! NEWS:
15 ק"מ ממוסול: הכוחות מתקדמים – ודאעש טובח במאות אזרחים
לראשונה מתחילת המרוץ: טראמפ תוקף ישירות את מישל אובמה
צילומי נאס"א אישרו: הגשושית האירופית התרסקה על מאדים

לינדה קרטר וגל גדות בטקס מינוי וונדר וומן לשגרירה של כבוד של האו"ם, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
"מסר מאכזב". גדות וקרטר, אתמול/רויטרס

עשרות עובדים הביעו את מחאתם בלובי המבקרים. אחת מהם החזיקה שלט שבו נכתב: "נשים ראויות לשגרירה אמיתית". "זה לא המסר שצריך להעביר לנערות או אפילו לבנים", אמרה. בנוסף, במהלך הטקס הסתובבו העובדים עם הגב לכיוון הבמה ולא הביטו במה שהתרחש, חלקם אף הניפו אגרופים באוויר. "למה אנחנו צריכים להשתמש בדמות בעלת אופי מיני מסרט מצויר?", אמרה אליזבת לף, אחת מהעובדים המוחים.

התנגדותם של עשרות העובדים לא הפריעה לטקס להמשיך, ובמהלכו ציינו פקידים באו"ם כי וונדר וומן ידועה במחויבותה לצדק, שלום ושוויון וכי הם מקווים שדמותה של גיבורת קומיקס בקמפיין שלהם ימצא חן בעיני נשים צעירות. "וונדר וומן היא סמל", אמרה תחת-מזכ"ל האו"ם כריסטינה גאלאץ'. "אנחנו מאוד שמחים כי אופי זה יעזור לנו להגיע לקהלים חדשים עם מסרים חיוניים של העצמה ושוויון".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עובדים של האו"ם מוחים על מינוי וונדר וומן לשגרירה של כבוד, 21 באוקטובר 2016. AP
"נשים ראויות לשגרירה אמיתית". מחאת עובדי האו"ם/AP
עובדים של האו"ם מוחים על מינוי וונדר וומן לשגרירה של כבוד, 21 באוקטובר 2016. AP
"זה לא המסר שצריך להעביר לנערות או אפילו לבנים"/AP

קרטר, שגילמה את דמותה של וונדר וומן בסדרת טלוויזיה בשנות ה-70, אמרה כי "לא יכולתי לחשוב על תפקיד מושלם יותר בשבילה". לדבריה, "הדמות מוכיחה שנשים יכולות להיות חכמות, יפות, חזקות, נדיבות ואמיצות".

גדות, שתשחק את תפקיד וונדר וומן בסרט שייצא לאור בשנה הבאה, התייחסה למחאה לאחר הטקס ואמרה כי "אני סוג של אדם שתמיד מסתכל על חצי הכוס המלאה. אכפת לי מהאנשים שאכפת להם ואני כאן היום בגלל סיבה נפלאה. רק בזה אני מתמקדת".

לינדה קרטר וגל גדות בטקס מינוי וונדר וומן לשגרירה של כבוד של האו"ם, 21 באוקטובר 2016. AP
קרטר וגדות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully