וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר הבולט של פוטין הכריז: "אתמודד לנשיאות רוסיה"

13.12.2016 / 14:50

אלכסיי נבלני, שמרבה להאשים בשחיתות את הנשיא הרוסי ואת מקורביו, הודיע באופן רשמי כי יתמודד בבחירות שייערכו במרץ 2018. עם זאת, מועמדותו עשויה להיפסל אם יורשע במשפט המתנהל נגדו בגין שחיתות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אחד ממבקריו הבולטים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אלכסיי נבלני, הכריז היום (שלישי) באופן רשמי על התמודדותו לנשיאות המדינה בבחירות שייערכו במרץ 2018. "אשתתף במרוץ לתפקיד נשיא רוסיה", אמר נבלני בסרטון שפרסם ברשת. "זה הזמן בשבילנו לבחור לא רק באדם שיהיה נשיא. זה הזמן לבחור בין קיפאון לפיתוח"

נבלני הוא אחד הדמויות המוכרות ברוסיה, הפועל שנים ארוכות נגד פוטין ומאשים אותו ואת מקורביו בשחיתות. הוא עומד בראש ארגון שפועל למאבק בשחיתות השלטונית, ומפרסם תחקירים על עושרם והחשדות לשחיתות של גורמים בכירים בממשל.

לדברי נבלני, כנשיא המדינה הוא יילחם בשחיתות, יגדיל את ההשקעות בחינוך ובבריאות, יבזר את השלטון, יערוך רפורמות משפטיות וכלכליות וייסוג ממעורבות במלחמות זרות. פוטין טרם הכריז רשמית כי יתמודד בפעם הרביעית על הנשיאות, אך על פי כל ההערכות הוא צפוי להכריז על כך בזמן הקרוב.

עוד כתבות מהעולם:
רוחאני מאייים: "נפתח כלי שיט מונעים גרעינית בתגובה להפרת הסכם הגרעין"
טראמפ הכריז: מנכ"ל תאגיד האנרגיה רקס טילרסון יהיה שר החוץ הבא
"מאות הוצאו להורג, ילדים נשרפו בחיים": זוועות המשטר בחאלב

אלכסיי נבלני, אחד ממבקריו החריפים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. AP
אם יורשע ייאסר עליו להתמודד עם התפקיד. נבלני/AP

ב-2012 כינה ה"וול סטריט ג'ורנל" את נבלני "האיש שהכי מפחיד את פוטין". ב-2013 הוא התמודד בבחירות לראשות עיריית מוסקבה. הוא אמנם הפסיד, אבל זכה לתוצאה מרשימה של 27% מהקולות.

נבלני נעצר כמה פעמים על ידי הרשויות. ב-2012 הוא הואשם במעילה ובהונאה, וב-2013 הוא הורשע בהונאה ונשפט לחמש שנות מאסר. עם זאת, הוא שוחרר במהרה עד לדיון בערעורו. הערעור אמנם נדחה, אך עונשו הומתק למאסר על תנאי. בימים אלה עומד נבלני למשפט נוסף בגין הונאה, ואם הוא יורשע ייאסר עליו להתמודד על משרה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully