וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאות הוצאו להורג, ילדים נשרפו בחיים": זוועות המשטר בחאלב

כוחותיו של אסד מתקדמים לקראת שליטה מלאה על העיר, והדיווחים על מעשי טבח המוניים והתעללויות של הלוחמים באזרחים הולכים ומתגברים. האו"ם: "82 איש נורו למוות בבתיהם, האנושיות בחאלב קורסת לחלוטין"

עריכה: שניר דבוש

בזמן שהצבא הסורי ובעלי בריתו ממשיכים להתקדם לעבר האזורים הבודדים שעדיין נמצאים בשליטת המורדים, לקראת ההכרזה על שליטה מלאה על העיר, עדי ראייה מדווחים על טבח המוני ומעשי זוועה שעורכים כוחות המשטר באזרחים. רשת "אל-ערביה" ציטטה עדי ראייה מתוך העיר, שאמרו כי כוחותיו של אסד "הוציאו להורג בירי קרוב למאתיים איש, בהם נשים וילדים". עוד נמסר כי הכוחות הקרקעיים שנכנסו לאזורים שהיו בשליטת המורדים, מרביתם אנשי חיזבאללה, ירו לעבר הצוות הרפואי באחד מבתי החולים באזור.

גורמים נוספים אמרו לרשת כי לוחמי המיליציות הלוחמות לצד המשטר שרפו למוות תשעה ילדים וארבע נשים בשכונת פרדוס שעליה השתלטו אתמול. בנוסף, ההגנה האזרחית של חאלב מסרה כי יותר מ-90 גופות נמצאות תחת הריסות המבנים שנפגעו בתקיפות המשטר, וקיים קושי להגיע אליהם.

במקביל, מועצת האו"ם לזכויות אדם מסרה כי יש לה ראיות אמינות לכך שכוחות המשטר פרצו לתוך הבתים במזרח העיר וירו למוות ב-82 אזרחים לפחות, בהם נשים וילדים. "נראה כי האנושיות בחאלב קורסת לחלוטין", אמר דובר המועצה.

עוד כתבות בנושא:
רגעים אחרונים לפני ניצחון אסד בחאלב: "הצבא טובח באזרחים ברחובות"
"הקרב על חאלב הסתיים": המורדים נסוגו ממעוזיהם האחרונים
צלפים וטנקים רובוטיים: תיעוד נדיר של הכוחות הרוסיים בסוריה

גבר סוחב אישה מבוגרת יחד עם חפציו בעת הימלטותו ממזרח חאלב שבסוריה, דצמבר 2016. רויטרס
גבר סוחב אישה מבוגרת על מריצה יחד עם חפציו ונמלט ממזרח חאלב/רויטרס

יו"ר הארגון הסורי לזכויות האדם, ראמי עבד אל-רחמן, מסר הבוקר כי "המצב ההומניטרי במזרח חאלב הגיע לממדי אסון. בכל שעה נעשים מעשי טבח, ויותר מ-60 גופות מוטלות ברחוב, שכן איש לא יכול להגיע אליהם בשל ההפצצות הכבדות. תושבי חאלב הופקרו תחת האש".

הצבא הכריז אמש כי הוא שולט על 99% מהעיר, והיום אמר גורם מכוחותיו של אסד כי הכוחות השתלטו באופן מלא על כל האזורים שננטשו על ידי האופוזיציה. לדבריו, המורדים "בורחים בפניקה מהשטח". הארגון הסורי לזכויות האדם מסר כי ביממה האחרונה נמלטו עשרת אלפים אזרחים לשטחים הנמצאים בשליטת המשטר. כתב סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי על אף התקדמות הצבא, במהלך הלילה ירי הפגזים והתקיפות האוויריות פחתו באופן משמעותי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אזרחים במזרח חאלב נמלטית מתקיפות המשטר הסורי, דצמבר 2016. רויטרס
זוג נמלט ממזרח חאלב/רויטרס

הצלב האדום קרא לצדדים הלוחמים בחאלב לעשות כל שביכולתם כדי להגן על אזרחים. "בזמן שהקרבות מגיעים לשיא חדש והאזור צלל לכאוס, לאלפים שלהם אין כל חלק באירועים האלימים אין לאן ללכת", נמסר בהודעת הארגון.

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו קרא לאו"ם להשתמש בכל אמצעיו כדי לקבל את מלוא הפרטים על המתרחש בחאלב, והזהיר את רוסיה מכך שהיא עשויה להיות שותפה ל"מעשי נקמה וטרור". לדבריו, זהו הזמן הדחוף ביותר להפסקת אש בעיר. "תומכי המשטר, ובראשם רוסיה, לא יכולים לאפשר את הנקמה והטרור בלי להסתכן בשותפות לכך", אמר.

חגיגות באזורים בחאלב הנמצאים בשליטת המשטר הסורי לאחר ההשתלטות על אזורים נרחבים הנתונים בידי המורדים, דצמבר 2016. רויטרס
חגיגות במערב חאלב בעקבות הישגי המשטר , אמש/רויטרס

הלילה מזכ"ל האו"ם באן קי מון התייחס לדיווחים על מעשי הטבח וקרא לשני הצדדים, אך בעיקר לכוחות המשטר, להגן על האזרחים. "מזכ"ל האו"ם מתריע מפני דיווחים על זוועות נגד מספר רב של אזרחים, בהם נשים וילדים, בשעות האחרונות בחאלב", מסר דוברו של באן. "בעוד הוא מדגיש כי האו"ם לא יכול לאשר את הדיווחים, המזכ"ל מביע חשש כבד. הוא הורה לשליחו לסוריה לנקוט צעדים מול הצדדים הרלוונטיים".

יועץ מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, יאן איגלנד, אמר מוקדם יותר כי סוריה ורוסיה אחראיות לכל "מעשי הזוועה שנעשים בידי כוחות המשטר". גורם אמריקני המעורה בפרטים אמר לרשת BBC כי בשלב זה 50 אלף איש עדיין נמצאים תחת תקיפות כוחות המשטר ובעלי בריתו

(עדכון ראשון: 10:25)

אזרחים במזרח חאלב נמלטית מתקיפות המשטר הסורי, דצמבר 2016. רויטרס
אזרחים עוזבים את האזורים המופגזים בחאלב, אתמול/רויטרס
חגיגות באזורים בחאלב הנמצאים בשליטת המשטר הסורי לאחר ההשתלטות על אזורים נרחבים הנתונים בידי המורדים, דצמבר 2016. רויטרס
שמחה ברחובות מערב חאלב/רויטרס
אזרח נמלט מחאלב, סוריה, 12 בדצמבר 2016. רויטרס
אב ובנו נמלטים ממזרח חאלב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully