וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב על חאלב הסתיים": המורדים נסוגו ממעוזיהם האחרונים

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי האופוזיציה נסוגה משש השכונות האחרונות שהיו בידיהם במזרח העיר, לאחר מתקפה מאסיבית של אסד. זהו הניצחון הגדול ביותר של הנשיא מאז החלה המלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המורדים בחאלב נסוגו היום (שני) מהשכונות האחרונות שהיו בשליטתם במזרח חאלב, ובכך הקרב על העיר השנייה בגדולה הסתיים - כך הכריז מנהל הארגון הסורי לזכויות אדם, רמי עבד א-רחמן. מאז שעות הלילה כבשו כוחות של הנשיא בשאר אסד את יתר האזורים שנותרו בידי האופוזיציה לאחר תקיפות אוויריות נרחבות. זהו הניצחון הגדול ביותר של השליט מאז החלה מלחמת האזרחים ב-2011.

גנרל זאיד א-סלאח, ראש מועצת הביטחון של חאלב, משכונת שייח סעיד, אמר מוקדם יותר "הקרב במזרח חאלב צריך להסתיים במהירות. אין להם הרבה זמן, עליהם להיכנע או למות". הבוקר הכריז חיזבאללה, המסייע למשטר, כי המורדים שולטים ב-2% בלבד ממזרח חאלב. כתב של רויטרס, שנמצא באזורים שבשליטת המשטר בחאלב, דיווח כי ההפצצה הלילה במזרח העיר הייתה הכבדה ביותר בימים האחרונים. "התקיפות בלילה לא עצרו אפילו לרגע", סיפר.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: עשרות אלפים נמלטו ממזרח חאלב, יותר מאלף לוחמים נכנעו
האו"ם: חשש לחיי מאות תושבי חאלב שיצאו מהאזורים בשליטת המורדים

אזרחים במערב חאלב, סוריה, אחרי שפונו מאזורים שבשליטת המורדים, 11 בדצמבר 2016. רויטרס
תושבים במערב חאלב, אחרי שעזבו את מזרח העיר, אתמול/רויטרס

משרד ההגנה של רוסיה הודיע הבוקר כי יותר מ-13 אלף אזרחים יצאו ממזרח חאלב ביממה האחרונה, לצד 728 מורדים. עוד נמסר כי מאז החל המבצע האחרון לכיבוש מזרח העיר, יותר מ2,200 מורדים נכנעו ומאה אלף אזרחים נמלטו. אתמול דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית הציעה לארגונים השונים בעיר "לעזוב בכבוד" דרך מסדרונות בטוחים. עם זאת, מוסקבה, המגבה את דמשק במאבקה, הכחישה כי הושגו הבנות כאלו.

"אנשים ברחו מהפגזה אחת לאחרת כדי להתחמק ממוות וכדי להציל את עצמם, זהו יום הדין של חאלב", אמר אבו עמר עיקב, עובד ממשלה לשעבר בשכונה שהייתה בלב השטח של המורדים. גורם בשורות האופוזיציה האשים את מוסקבה בכך שהיא סיכלה את פינויים הבטוח לאחר שראתה את הצלחותיו של אסד בשדה הקרב. "הם רוצים פתרון צבאי", אמר הגורם לרויטרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נאמני אסד בשכונת שייח סעיד, חאלב, סוריה, 12 בדצמבר 2016. רויטרס
כוחות של אסד בשכונת שייח סעיד, חאלב/רויטרס
נאמני אסד בשכונת שייח סעיד, חאלב, סוריה, 12 בדצמבר 2016. רויטרס
נאמני אסד בשכונת שייח סעיד, חאלב, סוריה, 12 בדצמבר 2016/רויטרס

ההתקדמות בחאלב הושגה במקביל למכה שספג המשטר בתדמור, דרומה משם. אתמול השלים דאעש את כיבושה של העיר ההיסטורית בתום מתקפת פתע נרחבת וחרף בליץ אווירי רוסי. מושל מחוז חומס, שבה שוכנת העיר, הכיר בנפילתה ומסר כי הצבא ישתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי להדוף את הארגון הקיצוני.

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר היום כי אובדנה של תדמור היא הוכחה לכך שהאיום של דאעש נותר משמעותי. "הסכנה מאובדן תדמור היא עבור כל המין האנושי, לא רק עבור רוסיה", אמר.

(עדכון ראשון: 8:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully