וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעים אחרונים לפני ניצחון אסד בחאלב: "הצבא טובח באזרחים ברחובות"

כוחות הצבא הסורי מתקדמים במהירות כדי להשתלט באופן מלא על העיר. הארגון הסורי לזכויות האדם: "60 איש נטבחו בשכונות שנכבשו מחדש". מזכ"ל האו"ם: "חשש כבד מהדיווחים על זוועות נגד אזרחים רבים"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

"צבא סוריה ובעלי בריתו נמצאים ברגעים האחרונים לפני ההכרזה על ניצחון" – כך אמר אמש (שני) גורם מצבא המשטר, ששולט כעת על יותר מ-98% מהעיר בזמן שקווי ההגנה של המורדים הולכים וקורסים בזה אחר זה. במקביל, הארגון הסורי לזכויות האדם מסר כי כוחות המשטר טובחים באזרחים ברחובות בשכונות פרדוס, בוסטאן אל-קסר וזיבדייה שנכבשו במלואן במהלך היום. לפי הדיווח, 60 אזרחים ולוחמי אופוזיציה נהרגו. "אנשים וילדים רצים ברחובות כדי למצוא מקום מסתור", אמר ראמי עבד אל-רחמן, יו"ר הארגון.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון התייחס הלילה לדיווחים וקרא לשני הצדדים, אך בעיקר לכוחות המשטר, להגן על האזרחים. "מזכ"ל האו"ם מתריע מפני דיווחים על זוועות נגד מספר רב של אזרחים, בהם נשים וילדים, בשעות האחרונות בחאלב", מסר דוברו של באן. "בעוד הוא מדגיש כי האו"ם לא יכול לאשר את הדיווחים, המזכ"ל מביע חשש כבד. הוא הורה לשליחו לסוריה לנקוט צעדים מול הצדדים הרלוונטיים".

יועץ מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, יאן איגלנד, אמר מוקדם יותר כי סוריה ורוסיה אחראיות לכל "מעשי הזוועה שנעשים בידי כוחות המשטר". גורם אמריקני המעורה בפרטים אמר לרשת BBC כי בשלב זה 50 אלף איש עדיין נמצאים תחת תקיפות כוחות המשטר ובעלי בריתו.


עוד כתבות בנושא:
"הקרב על חאלב הסתיים": המורדים נסוגו ממעוזיהם האחרונים
צלפים וטנקים רובוטיים: תיעוד נדיר של הכוחות הרוסיים בסוריה
למרות בליץ אווירי רוסי: דאעש הצליח לכבוש מחדש את תדמור

אזרח נמלט מחאלב, סוריה, 12 בדצמבר 2016. רויטרס
"חאלב נהרסה לחלוטין". תושב העיר נמלט מכוחות המשטר/רויטרס

תושבי השכונות הבודדות שעדיין נמצאים בשטחי המורדים קוראים באמצעות הרשתות החברתיות למדינות העולם לסייע להם, ומביעים דאגה מכך שיוצאו להורג או יעונו בעת שייתפסו בידי המשטר. "חאלב נהרסה לחלוטין", אמר מוחמד אבו רג'ב, רופא הפועל באזור הנתון בידי האופוזיציה. "זו אות המצוקה האחרונה לעולם. הצילו את חייהם של הילדים, הנשים והקשישים. זו הקריאה האחרונה, הקריאה האחרונה לכל אדם בעולם. הצילו את חאלב".

מנגד, באזורים הנשלטים בידי המשטר בחאלב החלו לחגוג את הניצחון המתקרב. רבים יצאו לרחובות במכוניותיהם, ירו צרורות לאוויר והניפו את דגלי סוריה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חגיגות ברחובות באזורים בחאלב הנשלטים בידי המשטר

יו"ר "הוועד העליון למשא ומתן" המרכז את ארגוני המורדים בסוריה, ריאד חיג'אב, אמר אתמול כי לוחמי האופוזיציה לא ייכנעו למרות התבוסה בחאלב. "אם הנשיא בשאר אסד ובעלי בריתו חושבים שהתקדמות צבאית באזור מסוים של חאלב יגרמו לנו להיכנע, אני אומר שזה לא יקרה", אמר.

מוקדם יותר אתמול הכריז הארגון הסורי לזכויות האדם כי הקרב של המורדים על חאלב למעשה הסתיים, לאחר שמאז שעות הלילה כבשו הכוחות של הנשיא בשאר אסד כמעט את כל האזורים שנותרו בידי האופוזיציה לאחר תקיפות אוויריות נרחבות. גנרל זאיד א-סלאח, ראש מועצת הביטחון של חאלב, משכונת שייח סעיד, אמר כי "הקרב במזרח חאלב צריך להסתיים במהירות. אין להם הרבה זמן, עליהם להיכנע או למות".

תושבי האזורים בחאלב הנשלטים בידי המשטר חוגגים את כיבוש רוב חלקי העיר בידי צבא אסד, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
חגיגות באזורים של המשטר בחאלב/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר אתמול כי השיחות מול ארצות הברית בנושא ההגעה להפסקת אש בסוריה הגיעו למבוי סתום. במהלך ביקור בבלגרד אמר לברוב כי מוסקבה מוכנה לדון במהירות עם ארצות הברית על פתיחת מסדרונות ליציאה בטוחה של המורדים מחאלב, אך ציין כי יש להסכים על הנושא לפני כל הפסקת אש באזור. "האמריקנים תמכו בתכנית הזו ואפילו אישרו לנו את העניין בכתב", אמר לברוב והוסיף: "אחרי שלושה ימים הם ביטלו את ההסכם הזה ושבו לעמדתם הישנה, לפיה לפני הסכמה על הקמת מסדרונות בטוחים יש להגיע להפסקת אש. לפי הבנתי, משמע הדבר הוא שלמורדים תהיה הפסקה".

מנגד, משרד החוץ האמריקני מסר כי רוסיה הודיעה לארצות הברית כי היא מעוניינת בדחייה של הפסקת האש בכמה ימים. "במקום להסכים להצעה האמריקנית להפסקת אש מידית, הרוסים מודיעים לנו כי לא ניתן להתחיל את ההפוגה בימים הקרובים" אמר דובר המשרד ג'ון קירבי. "בהתחשב במצב העגום בחאלב והדיווחים על מתקפות נמשכות נגד אזרחים ותשתיות, הגישה הרוסית פשוט לא מתקבלת על הדעת".

(עדכון ראשון: 23:23)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמחה באזורים הנשלטים בידי המשטר בחאלב על ההישגים האחרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך
לוחמי צבא סוריה החופשי בחאלב, סוריה, 12 בדצמבר 2016. רויטרס
לוחמי המורדים שנותרו במזרח חאלב, אתמול/רויטרס
לוחמי צבא סוריה החופשי בחאלב, סוריה, 12 בדצמבר 2016. רויטרס
ממשיכים להתנגד. המורדים בחאלב, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully