וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם החדש נשבע לתפקיד: "אקשיב למצפוני"

אנטוניו גוטרש, ראש ממשלת פורטוגל לשעבר, הניח את ידו על מגילת האו"ם מול חברי העצרת הכללית, ונשבע אמונים לארגון. "הוא האדם המתאים בזמנים קשים אלו", אמרה השגרירה האמריקנית. גוטרש יחליף את המזכ"ל באן ב-1 בינואר

צילום: ירוץ היו-טיוב של האו"ם, עריכה: יוסי אלטר

ראש ממשלת פורטוגל לשעבר, אנטוניו גוטרש, נשבע היום (שני) לתפקיד מזכ"ל האו"ם התשיעי, בטקס חגיגי במטה הארגון בניו יורק. גוטרש, שהיה בעבר יו"ר נציבות האו"ם לפליטים, יחליף את המזכ"ל הנוכחי, באן קי מון, ב-1 בינואר הקרוב. הוא הניח את ידו על עותק של מגילת האומות המאוחדות מול 193 חברי העצרת הכללית, והתחייב "לתפקד בנאמנות, בשיקול דעת ותוך הקשבה למצפון".

לאחר השבעתו, גוטרס פנה לחברי העצרת הכללית, ואמר כי על הארגון לפעול כדי לפשט, לבזר ולהגמיש את הביורוקרטיה שבו. "אין זה מועיל לאיש אם לוקח תשעה חודשים להציב אנשי צוות בשטח", אמר. "האו"ם צריך להיות זריז, יעיל ואפקטיבי. עליו להתמקד פחות בתהליך ובביורוקרטיה ויותר באנשים".

עוד כתבות מהעולם:
יועצת בכירה של טראמפ: העברת השגרירות לי-ם - בעדיפות עליונה
"הקרב על חאלב הסתיים": המורדים נסוגו ממעוזיהם האחרונים
צלפים וטנקים רובוטיים: תיעוד נדיר של הכוחות הרוסיים בסוריה

אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם הנכנס, ניו יורק. 12 בדצמבר 2016. AP
"לפשט את הביורוקרטיה". גוטרש, היום/AP

לפני טקס ההשבעה, חברי העצרת הכללית חלקו כבוד לבאן קי מון בטקס שהסתיים במחיאות כפיים ובקימת כבוד. שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוורס, שיבחה את באן על הישגיו, ואמרה כי היא בטוחה שגוטרש הוא האדם הנכון להחליפו. "הוא האדם המתאים בזמנים קשים אלו", אמרה.

מועמדתו של גוטרש לתפקיד מזכ"ל האו"ם אושרה באוקטובר האחרון על ידי המדינות החברות במועצת הביטחון, ללא הסתייגויות. כל חמשת החברות הקבועות הביעו תמיכה במועמדותו, ואף אחת מהן לא הטילה וטו על המהלך. כמה ימים לאחר מכן אישרה העצרת הכללית את המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully