וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת בכירה של טראמפ: העברת השגרירות לי-ם - בעדיפות עליונה

קליאן קונווי אמרה לרדיו מקומי כי הנשיא הנבחר מעוניין לעמוד בהבטחות שהשמיע בעבר, ולהעביר את השגרירות מתל אביב לבירה. "מדובר בעניין שחברינו בישראל יעריכו, זהו צעד גדול וצעד פשוט", ציינה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קליאן קונווי, יועצתו הבכירה של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, אמרה אתמול (שני) כי העברת השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים נמצאת בעדיפות עליונה עבור טראמפ. בריאיון לתחנת רדיו המזוהה עם גורמים שמרניים במדינה, אמרה קונווי כי "העניין נמצא בעדיפות גבוהה עבור הנשיא הנבחר. הוא הבהיר זאת במהלך הקמפיין וכנשיא נבחר שמעתי אותו חוזר על כך כמה פעמים".

"מדובר בעניין שחברינו בישראל, ידידה גדולה שלנו במזרח התיכון, יעריכו. כמו כן, יהודים-אמריקנים רבים הביעו את העדפתם לכך. זהו צעד גדול וצעד פשוט".

עוד כתבות בנושא:
טראמפ יכול לנשום לרווחה: נדחתה הבקשה לספירה חוזרת בפנסיבלניה
טראמפ תוקף: "עלות תכנית ייצור מטוסי ה-F-35 יצאה משליטה"
בסין זועמים על דבריו של טראמפ: "הוא חסר מושג כמו ילד"

נושא: נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בנאום גרנד ראפידס במישיגן, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
יעביר את השגרירות לבירה? טראמפ/רויטרס

טראמפ הצהיר לא אחת על כי אם ייבחר יפעל במהירות כדי להעביר את השגרירות לבירה. "אעשה זאת במהירות רבה למדי", אמר טראמפ בראיון ל-CNN במהלך הקמפיין, "אנחנו תומכים בזה במאה אחוז". במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בספטמבר האחרון אמר טראמפ כי וושינגטון בראשותו תכיר בירושלים כ"בירתה הנצחית והבלתי ניתנת לחלוקה של ישראל".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, שיבח בריאיון ל"ניו יורק טיימס" את הנשיא הנבחר, ואמר כי הוא אופטימי מכך שתחת הנהגתו השגרירות תעבור במהירות לעירו. בריאיון שפורסם שלשום אמר ברקת כי "המהלך היה צריך להתרחש לפני שנים. בגלל שאני מכיר אנשים בסביבתו של טראמפ, אני מאמין כי זה יקרה בהקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנהלת קמפיין המועמד הרפובליקני לנשיאות, קליאן קונווי, אחרי העימות השלישי, אוקטובר 2016. רויטרס
"יהודים-אמריקנים רבים הביעו את העדפתם לכך". קונווי/רויטרס

בחודש שעבר הזהיר שגריר הרשות הפלסטינית באו"ם, ריאד מנסור, מהמהלך, ואמר כי אם השגרירות תעבור לבירה, "הפלסטינים ימררו לארצות הברית את החיים במוסדות האו"ם". מנסור, שדיבר בוועידת המרכז למחקר בוושינגטון, הוסיף עוד כי העברת השגרירות תחשב בעיניהם כתקיפה, שתהווה הפרה של החלטת האו"ם מספר 181 (תכנית החלוקה). "אם תועבר השגרירות, אף אחד לא יוכל להאשים אותנו בהפעלת כל 'כלי הנשק' שלנו באו"ם, למען הגנה על נפשנו, ויש ברשותנו נשק רב בארגון", אמר מנסור.

(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully